- W jakiej formie otrzymam fakturę VAT (nowa platforma home.pl)?
- W jakiej formie otrzymam fakturę VAT (poprzednia platforma home.pl)?
- Jak zmienić dane płatnika dla domeny?
- W jakim czasie otrzymam fakturę VAT?
- Gdzie mogę obejrzeć elektroniczny obraz faktury VAT lub oryginał faktury VAT?
- Czyje dane widnieją na fakturze VAT?
- Zauważyłem błąd na Fakturze VAT, czy mogę coś jeszcze zrobić?
- Jak kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w sprawie faktur VAT?
Faktura VAT jest dokumentem księgowym i jednocześnie potwierdzeniem zarejestrowania i opłacenia usługi w home.pl (np. hosting lub domeny). Przeczytaj poniższy artykuł, aby sprawdzić jak i kiedy otrzymasz fakturę VAT.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak w Panelu klienta na nowej platformie home.pl pobrać faktury VAT.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić gdzie w Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl pobrać faktury VAT.
Jeśli Twoje usługi w home.pl znajdują się zarówno na nowej jak i poprzedniej platformie, to za pomocą Panelu klienta home.pl (nowa platforma) możesz pobierać zarówno faktury VAT dotyczące usług znajdujących się zarówno na nowej jak i poprzedniej platformie home.pl. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak to zrobić.
W jakiej formie otrzymam fakturę VAT, jeśli posiadam konto na nowej platformie home.pl?
Jeśli posiadasz konto na nowej platformie home.pl, to faktura VAT zostanie wygenerowana i udostępniona w Panelu klienta od razu po otrzymaniu płatności za usługi przez home.pl. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak pobrać fakturę z Panelu klienta na nowej platformie home.pl.
Po wystawieniu faktury VAT, na kontaktowy adres e-mail otrzymasz powiadomienie o wystawieniu Twojej faktury. W wiadomości e-mail znajdziesz link, za pośrednictwem którego możesz zalogować się do Panelu klienta w celu pobrania wystawionej faktury.
W jakiej formie otrzymam fakturę VAT na poprzedniej platformie home.pl?
W jakiej formie otrzymasz fakturę VAT zależy od wprowadzonych przez Ciebie ustawień w Panelu klienta home.pl.
Oto dwie możliwe sytuacje:
-
Jeśli w Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl (w opcji menu „Profil” -> w pod opcji „Moje dane”, w formularzu „Zmień dane Abonenta”), masz zaznaczoną opcję „Akceptuję przesyłanie faktur VAT w formie elektronicznej…”, to link do oryginału faktury VAT w formie elektronicznej otrzymasz na adres e-mail Reprezentanta Abonenta usługi.
-
Jeśli w Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl (w opcji menu „Profil” -> w pod opcji „Moje dane”, w formularzu „Zmień dane Abonenta”), nie masz zaznaczonej opcji „Akceptuję przesyłanie faktur VAT w formie elektronicznej…”, to otrzymasz oryginał faktury VAT wysłany w formie papierowej (pocztą tradycyjną) na adres abonenta usługi albo na adres korespondencyjny abonenta usługi (o ile został podany).Dodatkowo link do elektronicznego obrazu faktury VAT (w formacie PDF) zostanie wysłany pocztą elektroniczną na adres e-mail Reprezentanta Abonenta usługi.WAŻNE! Po wystawieniu Faktury VAT, w Panelu klienta home.pl w opcji menu „Płatności”, w podopcji menu „Faktury opłacone” dostępny jest elektroniczny obraz faktury w formacie PDF.
Adres oraz adres korespondencyjny Abonenta usługi znajdziesz logując się w Panelu klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi, następnie klikając w opcję menu „Profil” -> „Moje dane”.
Adres e-mail Reprezentanta Abonenta usługi znajdziesz logując się w Panelu klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi, następnie klikając w opcję menu „Profil” -> „Osoby kontaktowe”.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o danych kontaktowych, które możesz samodzielnie zmienić w Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl.
Zmiana płatnika dla domeny zarejestrowanej w home.pl
Zmiana płatnika domeny, podmiotu na który będzie wystawiona Faktura VAT, jest jednoznaczna ze zmianą abonenta usługi. Faktury Vat wystawiane są na dane, wskazane w Panelu klienta lub wskazane podczas rejestracji usługi.
Jeśli chcesz dokonać zmiany płatnika, wykonaj cesję usług. Aby pozostać w kontakcie z home.pl, możesz wskazać inną osobę do kontaktu (inną niż nowy abonent usługi).
W jakim czasie otrzymam fakturę VAT?
Nowa platforma home.pl
Jeśli posiadasz konto na nowej platformie home.pl, to faktura VAT zostanie wygenerowana i udostępniona w Panelu klienta od razu po otrzymaniu płatności za usługi przez home.pl. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak pobrać fakturę z Panelu klienta na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl
Faktura VAT w formie papierowej zostanie nadana pocztą tradycyjną w ciągu kilku dni roboczych po zaksięgowaniu płatności w home.pl (o ile w Panelu klienta home.pl nie została zaznaczona opcja „Wyrażam zgodę na nieprzesyłanie oryginałów faktur VAT pocztą tradycyjną”). Wysyłka faktury VAT najczęściej następuje w ciągu kilku dni roboczych (średnio 4 dni).
Oryginał faktury VAT w wersji elektronicznej oraz jej duplikat (w formacie pliku PDF) dostępne będą w Panelu klienta home.pl w ciągu kilku dni roboczych po zaksięgowaniu płatności w home.pl. Udostępnienie faktur VAT do pobrania najczęściej następuje w ciągu średnio 4 dni roboczych.
Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak pobrać fakturę VAT lub PRO FORMĘ z Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl.
Gdzie mogę obejrzeć elektroniczny obraz faktury VAT lub oryginał faktury VAT?
Nowa platforma home.pl
Jeśli posiadasz konto na nowej platformie home.pl, to faktura VAT zostanie wygenerowana i udostępniona w Panelu klienta home.pl od razu po otrzymaniu płatności za usługi przez home.pl. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak podejrzeć fakturę w Panelu klienta na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl
Fakturę VAT lub duplikat faktury VAT w wersji elektronicznej możesz obejrzeć lub wydrukować logując się w Panelu klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi. Następnie należy kliknąć opcję menu „Płatności”-> „Faktury opłacone”.
Czyje dane widnieją na fakturze VAT?
Na fakturze VAT w polu „Nabywca” widnieją dane abonenta usługi. Są to dane wprowadzone podczas rejestracji usługi lub dane zmienione przez Ciebie w Panelu klienta home.pl.
Oznacza to, że zmianę danych nabywcy widoczne na fakturze należy zmienić przed wystawieniem faktury VAT przez home.pl (czyli przed opłaceniem przez Ciebie usług).
Zauważyłem błąd na Fakturze VAT
W przypadku, gdy zauważysz błąd w danych znajdujących się na fakturze VAT, sporządź i wyślij do home.pl dokument, w którym wpiszesz dane, które trzeba poprawić oraz podasz poprawne dane.
Taki dokument nazywa się „notą korygującą”. Notę korygującą może sporządzić tylko nabywca, czyli osoba, której dane widnieją na fakturze w polu „Nabywca”.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu noty korygującej.
Jak kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w sprawie faktur VAT?
Dane kontaktowe do Biura Obsługi Klienta home.pl znajdziesz pod tym adresem.
Jak przedłużyć ważność usługi w home.pl? Poprzedni |
Jak pobrać duplikat faktury z Panelu klienta home.pl? Następny |
Hosting stworzony dla WordPressa
Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.