Kiedy otrzymam fakturę VAT? Gdzie jest moja faktura?

Faktura VAT jest dokumentem księgowym i jednocześnie potwierdzeniem zarejestrowania i opłacenia usługi w home.pl. Skorzystaj z poniższego artykułu, aby sprawdzić jak i kiedy otrzymasz fakturę VAT.

WAŻNE! Jeśli nie otrzymałeś faktury VAT w wersji papierowej po opłaceniu usługi, możliwe że masz włączoną opcję e-faktury w Panelu Klienta home.pl. Powoduje ona, że właściwe faktury VAT udostępniane są wyłącznie w wersji elektronicznej w Panelu Klienta home.pl. Więcej informacji na temat włączenia lub wyłączenia e-faktury znajdziesz pod tym adresem.
Kliknij tutaj, aby sprawdzić gdzie w Panelu Klienta home.pl możesz pobrać faktury VAT oraz ich duplikaty.

W jakiej formie otrzymam fakturę VAT?

W jakiej formie otrzymasz fakturę VAT zależy od wprowadzonych przez Ciebie ustawień w Panelu Klienta home.pl.

Oto dwie możliwe sytuacje:

  1. Jeśli w Panelu Klienta home.pl (w opcji menu “Profil” -> w pod opcji “Moje dane”, w formularzu “Zmień dane Abonenta”) masz zaznaczoną opcję “Akceptuję przesyłanie faktur VAT w formie elektronicznej…”, to link do oryginału faktury VAT w formie elektronicznej otrzymasz na adres e-mail Reprezentanta Abonenta usługi.
  2. Jeśli w Panelu Klienta home.pl (w opcji menu “Profil” -> w pod opcji “Moje dane”, w formularzu “Zmień dane Abonenta”) nie masz zaznaczonej opcji “Akceptuję przesyłanie faktur VAT w formie elektronicznej…”, to otrzymasz oryginał faktury VAT w formie papierowej pocztą tradycyjną na adres Abonenta usługi albo na adres korespondencyjny Abonenta usługi (o ile został podany).
    Dodatkowo link do elektronicznego obrazu faktury VAT (w formacie PDF) zostanie wysłany pocztą elektroniczną na adres e-mail Reprezentanta Abonenta usługi.
    WAŻNE! Po wystawieniu Faktury VAT dostępny jest jej elektroniczny obraz w formacie PDF – w Panelu Klienta home.pl, w opcji menu “Płatności”, w podopcji menu “Faktury opłacone”.
fvatwystawiona.jpg
Rys. Na Twój adres e-mail otrzymasz powyższe powiadomienie o wystawieniu Faktury VAT.

Adres oraz adres korespondencyjny Abonenta usługi znajdziesz logując się w Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi, następnie klikając w opcję menu “Profil” -> “Moje dane”.

Adres e-mail Reprezentanta Abonenta usługi znajdziesz logując się w Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi, następnie klikając w opcję menu “Profil” -> “Osoby kontaktowe”.

Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o danych kontaktowych, które możesz samodzielnie zmienić.

Zmiana płatnika dla domeny zarejestrowanej w home.pl

Zmiana płatnika domeny, podmiotu na który będzie wystawiona Faktura Vat, jest jednoznaczna ze zmianą abonenta usługi. Faktury  Vat wystawiane są na dane, wskazane w panelu administracyjnym i podczas rejestracji usługi.

Jeśli chcesz dokonać zmiany płatnika, wykonaj cesję usług. Aby pozostać w kontakcie z home.pl, możesz wskazać inną osobę do kontaktu, niż nowy abonent usługi.

W jakim czasie otrzymam fakturę VAT?

Faktura VAT w formie papierowej zostanie nadana pocztą tradycyjną w ciągu kilku dni roboczych po zaksięgowaniu płatności w home.pl (o ile w Panelu Klienta home.pl nie została zaznaczona opcja “Wyrażam zgodę na nieprzesyłanie oryginałów faktur VAT pocztą tradycyjną”). Wysyłka faktury VAT najczęściej następuje w ciągu kilku dni roboczych (średnio 4 dni).

Oryginał Faktury VAT w wersji elektronicznej oraz jej duplikat (w formacie pliku PDF)dostępne będą w Panelu Klienta home.pl w ciągu kilku dni roboczych po zaksięgowaniu płatności w home.pl. Udostępnienie Faktur VAT do pobrania najczęściej następuje w ciągu średnio 4 dni roboczych.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak pobrać fakturę VAT lub PRO FORMĘ z Panelu Klienta home.pl.

Gdzie mogę obejrzeć elektroniczny obraz faktury VAT lub oryginał faktury VAT?

Fakturę VAT lub duplikat Faktury VAT w wersji elektronicznej możesz obejrzeć lub wydrukować logując się w Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi. Następnie należy kliknąć opcję menu “Płatności”-> “Faktury opłacone”.

WAŻNE! Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak wydrukować fakturę VAT z Panelu Klienta home.pl.

faktura.png

Czyje dane widnieją na fakturze VAT?

Na fakturze VAT w polu “Nabywca” widnieją dane Abonenta Usługi. Są to dane wprowadzone podczas rejestracji usługi lub dane zmienione przez Ciebie w Panelu Klienta home.pl.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy jesteś dysponentem domeny, ale ustanowiłeś inną osobę/podmiot płatnikiem Twojej domeny. Wtedy w polu “Nabywca” widnieją dane Płatnika domeny.

WAŻNE! W przypadku, gdy jesteś dysponentem domeny i chcesz ustanowić inną osobę/podmiot płatnikiem Twojej domeny, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Zauważyłem błąd na Fakturze VAT

W przypadku, gdy zauważysz błąd w danych znajdujących się na Fakturze VAT, sporządź i wyślij do home.pl dokument, w którym wpiszesz dane, które trzeba poprawić oraz podasz poprawne dane.

Taki dokument nazywa się “notą korygującą”. Notę korygującą może sporządzić tylko nabywca, czyli osoba, której dane widnieją na fakturze w polu “Nabywca”.

Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu noty korygującej.

WAŻNE! Notę korygującą możesz sporządzić, gdy pomyłka dotyczy danych nabywcy, oznaczenia towaru/usługi lub gdy dane są niepełne. Pamiętaj, że nota korygująca poprawia pomyłki, nie zmienia nabywcy (NIP nie ulega zmianie), jednak pomyłka (nie zmiana) w numerze NIP też może być korygowana notą korygującą.

Jak kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w sprawie faktur VAT?

Dane kontaktowe do Biura Obsługi Klienta home.pl znajdziesz pod tym adresem.

WAŻNE! W sprawach związanych z fakturami VAT należy skorzystać z formy kontaktu, która umożliwia autoryzację Klienta (np. kontakt telefoniczny, formularz kontaktowy).
Jak przedłużyć ważność usługi w home.pl?
Poprzedni
Jak pobrać duplikat faktury z Panelu Klienta home.pl?
Następny
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl