Dlaczego weryfikacja danych abonenta jest tak ważna?

Wprowadzenie

Podczas rejestracji każdej nowej usługi użytkownik proszony jest o podanie danych abonenta dla wybranego rodzaju konta (np. serwer, domena, sklep internetowy). Dane abonenta są wykorzystywane np. do:

  • generowania faktur VAT lub PRO FORMA,
  • kontaktu z klientem, np. w sprawach technicznych i/lub płatności,
  • identyfikacji klienta.
WAŻNE! Pamiętaj, że podczas procesu rejestracji nowej usługi możesz skorzystać z wcześniej zapisanych danych abonenta (np. domena zarejestrowana 2 lata temu i nadal utrzymywana w home.pl na dane Twojej firmy). W tym celu wymagana jest znajomość nazwy usługi oraz hasła.
Każda nowa usługa, która została zarejestrowana w home.pl, sprawdzana jest pod kątem poprawności danych abonenta. W przypadku pojawienia się wątpliwości lub innych nieścisłości (np. błędny adres korespondencyjny, brak numeru lokalu) może zostać wysłana wiadomość e-mail z informacją o konieczności weryfikacji danych.
WAŻNE! Powiadomienie o koniecznej weryfikacji danych wysyłane jest na Twój kontaktowy adres e-mail. Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak zmienić dane kontaktowe dla mojego konta.
Jeśli niezgodność w danych abonenta dotyczy bezpośrednio jego tożsamości, to zgodnie z regulaminem może dojść do zablokowania usługi. W zaistniałej sytuacji również wysyłana jest wiadomość e-mail z prośbą o zweryfikowanie danych abonenta.

Jak potwierdzić poprawność danych?

W przypadku zablokowania usługi wymagane jest dostarczenie dokumentów potwierdzających dane abonenta (np. dokument nadania numeru REGON dla firm. Poniżej znajdziesz przykłady wspomnianych danych, których niepoprawność może spowodować zablokowanie usługi:
  • Dla osoby fizycznej:
    • imię i nazwisko,
    • numer PESEL.
  • Dla firm:
    • nazwa firmy,
    • numer REGON,
    • numer NIP.
WAŻNE! W Panelu klienta home.pl należy podać prawidłowy adres zamieszkania (w przypadku osoby prywatnej) lub adres siedziby firmy (w przypadku firmy). Pamiętaj, że podczas korzystania z usług home.pl, jesteś zobowiązany do podania poprawnego i aktualnego miejsca zamieszkania lub adresu siedziby firmy.
WAŻNE! Pamiętaj, że niepoprawność takich danych jak: adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy nie musi spowodować zablokowania usługi. W tym przypadku, mamy do czynienia z danymi, które nie mają wpływu na tożsamość podmiotu. Ich aktualizacje możesz wykonać po zalogowaniu się w Panelu klienta home.pl.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak zmienić dane kontaktowe za pomocą Panelu klienta home.pl.

Moje dane są poprawne:

Wiadomość e-mail z prośbą o weryfikację danych, zgodnie z dalszą częścią artykułu, może zostać przesłana zarówno w sytuacji, w której poprawność danych budzi wątpliwość jak również w przypadku poprawnych danych, np. przed wystawieniem Pro Formy lub faktury VAT czy innych dokumentów.

W drugim przypadku przesłana wiadomość e-mail, prośba, ma na celu upewnić abonenta usługi, że wprowadzone przez niego dane są poprawne, a wystawione dokumenty księgowe będą zawierały prawdziwe informacje o nabywcy usług.

Podanie podczas rejestracji jak i aktualizacja danych w trakcie korzystania z usług home.pl, spoczywa na abonencie. Aby maksymalnie wyeliminować ryzyko wystawienia dokumentów księgowych na błędne dane nabywcy, home.pl przesyła automatyczne wiadomości e-mail, z prośbą o weryfikację danych abonenta. Jeśli dane są poprawne, a usługa działa, nie są wymagane żadne dodatkowe czynności.

Dlaczego weryfikacja danych jest tak ważna w home.pl?

Głównym czynnikiem, który powoduje, że weryfikacja danych jest tak ważna, jest bezpieczeństwo naszych użytkowników oraz ich usług. Dla przykładu, podczas procesu wydania kodu AuthInfo dla domeny wymagane jest dostarczenie wniosku o wydanie kodu AI. Jest to umotywowane faktem, że kod AuthInfo może zostać wydany tylko abonentowi domeny (jej właścicielowi).
WAŻNE! Pamiętaj, że dostarczenie dokumentu potwierdzającego dane nie wiąże się z żadnym niebezpieczeństwem! Firma home.pl jako nieliczna na rynku posiada certyfikat ISO 27001:2008, który jednocześnie gwarantuje sprawną i skuteczną ochronę informacji. Warto podkreślić, że GIODO (Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych) ocenił poziom bezpieczeństwa informacji w naszej firmie w stopniu bardzo dobrym.
Bezpieczeństwo oraz poprawność danych abonentów, w tym informacji (np. odpowiednia ochrona systemów, w których są one przetwarzane) są kluczowym elementem jakości oferowanej Klientom przez home.pl. Pamiętaj, że w dobie rozwoju sieci, identyfikacja użytkowników publikujących treść w Internecie jest bardzo ważna.

Potwierdzanie wykonanych operacji na domenach globalnych

Od 1 stycznia 2014 roku dysponent każdej domeny globalnej (np. .com lub .org) zobowiązany jest do potwierdzania wykonanych operacji na domenie. Wiadomość z prośbą o potwierdzenie operacji wysyłana jest na adres e-mail abonenta w przypadku:
  • rejestracji nowej domeny globalnej,
  • transferu domeny globalnej do innego operatora,
  • modyfikacji nazwy dysponenta dla domeny globalnej (np. nazwa firmy lub imię i nazwisko abonenta).
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konieczności potwierdzania wykonanych operacji na domenach globalnych.

Jak dowiem się, że moje konto w home.pl zostało zablokowane?

Podczas logowania w Panelu klienta home.pl na ekranie głównym otrzymasz następujący (lub podobny) komunikat:

Blokada administracyjna

W celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Kliknij tutaj, aby poznać dane kontaktowe (np. numer telefonu).

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.