Dlaczego weryfikacja danych abonenta jest tak ważna?

Szybki hosting dla WordPressa

Wprowadzenie

Podczas rejestracji każdej nowej usługi użytkownik proszony jest o podanie danych abonenta dla wybranego rodzaju konta (np. serwer, domena, sklep internetowy). Dane abonenta są wykorzystywane np. do:

  • generowania faktur VAT lub PRO FORMA,
  • kontaktu z klientem, np. w sprawach technicznych i/lub płatności,
  • identyfikacji klienta.
WAŻNE! Pamiętaj, że podczas procesu rejestracji nowej usługi możesz skorzystać z wcześniej zapisanych danych abonenta (np. domena zarejestrowana 2 lata temu i nadal utrzymywana w home.pl na dane Twojej firmy). W tym celu wymagana jest znajomość nazwy usługi oraz hasła.
Każda nowa usługa, która została zarejestrowana w home.pl sprawdzana jest pod kątem poprawności danych abonenta. W przypadku pojawienia się wątpliwości lub innych nieścisłości (np. błędny adres korespondencyjny, brak numeru lokalu) może zostać wysłana wiadomość e-mail z informacją o konieczności weryfikacji danych.
WAŻNE! Powiadomienie o koniecznej weryfikacji danych wysyłane jest na Twój kontaktowy adres e-mail. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić dane kontaktowe dla mojego konta.
Treść wiadomości e-mail wysłanej do klienta w sprawie weryfikacji danych abonenta
Treść wiadomości e-mail wysłanej do klienta w sprawie weryfikacji danych abonenta.

Jeśli niezgodność w danych abonenta dotyczy bezpośrednio jego tożsamości, to zgodnie z regulaminem może dojść do zablokowania usługi. W zaistniałej sytuacji również wysyłana jest wiadomość e-mail z prośbą o zweryfikowanie danych abonenta.

Jak potwierdzić poprawność danych?

W przypadku zablokowania usługi wymagane jest dostarczenie dokumentów potwierdzających dane abonenta (np. dokument nadania numeru REGON dla firm. Poniżej znajdziesz przykłady wspomnianych danych, których niepoprawność może spowodować zablokowanie usługi:
  • Dla osoby fizycznej:
    • imię i nazwisko,
    • numer PESEL.
  • Dla firm:
    • nazwa firmy,
    • numer REGON,
    • numer NIP.
WAŻNE! W Panelu Klienta home.pl w opcji menu “Profil” należy podać prawidłowy adres zamieszkania (w przypadku osoby prywatnej) lub adres siedziby firmy (w przypadku firmy). Pamiętaj, że podczas korzystania z usług home.pl, jesteś zobowiązany do podania poprawnego i aktualnego miejsca zamieszkania lub adresu siedziby firmy.
WAŻNE! Pamiętaj, że niepoprawność takich danych jak: adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy nie musi spowodować zablokowania usługi. W tym przypadku, mamy do czynienia z danymi, które nie mają wpływu na tożsamość podmiotu. Ich aktualizacje możesz wykonać po zalogowaniu się w Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak zmienić dane kontaktowe za pomocą Panelu Klienta home.pl.

Moje dane są poprawne:

Wiadomość e-mail z prośbą o weryfikację danych, zgodnie z dalszą częścią artykułu, może zostać przesłana zarówno w sytuacji, w której poprawność danych budzi wątpliwość jak również w przypadku poprawnych danych, np. przed wystawieniem Pro Formy lub faktury Vat czy innych dokumentów.

W drugim przypadku, przesłana wiadomość e-mail, prośba, ma na celu upewnić abonenta usługi, że wprowadzone przez niego dane są poprawne, a wystawione dokumenty księgowe będą zawierały prawdziwe informacje o nabywcy usług.

Podanie podczas rejestracji jak i aktualizacja danych w trakcie korzystania z usług home.pl, spoczywa na abonencie. Aby maksymalnie wyeliminować ryzyko wystawienia dokumentów księgowych na błędne dane nabywcy, home.pl przesyła automatyczne wiadomości e-mail, z prośbą o weryfikację danych abonenta. Jeśli dane są poprawne, a usługa działa, nie są wymagane żadne dodatkowe czynności.

Dlaczego weryfikacja danych jest tak ważna w home.pl?

Głównym czynnikiem, który powoduje, że weryfikacja danych jest tak ważna jest bezpieczeństwo naszych użytkowników oraz ich usług. Dla przykładu, podczas procesu wydania kodu AuthInfo dla domeny wymagane jest dostarczenie wniosku o wydanie kodu AI. Jest to umotywowane faktem, że kod AuthInfo może zostać wydany tylko abonentowi domeny (jej właścicielowi).
WAŻNE! Pamiętaj, że dostarczenie dokumentu potwierdzającego dane nie wiąże się z żadnym niebezpieczeństwem! Firma home.pl jako nieliczna na rynku posiada certyfikat ISO 27001:2008, który jednocześnie gwarantuje sprawną i skuteczną ochronę informacji. Warto podkreślić, że GIODO (Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych) ocenił poziom bezpieczeństwa informacji w naszej firmie w stopniu bardzo dobrym.
Bezpieczeństwo oraz poprawność danych abonentów, w tym informacji (np. odpowiednia ochrona systemów, w których są one przetwarzane) są kluczowym elementem jakości oferowanej Klientom przez home.pl. Pamiętaj, że w dobie rozwoju sieci, identyfikacja użytkowników publikujących treść w Internecie jest bardzo ważna.

Potwierdzanie wykonanych operacji na domenach globalnych

Od 1 stycznia 2014 roku dysponent każdej domeny globalnej (np. .com lub .org) zobowiązany jest do potwierdzania wykonanych operacji na domenie. Wiadomość z prośbą o potwierdzenie operacji wysyłana jest na adres e-mail abonenta w przypadku:
  • rejestracji nowej domeny globalnej,
  • transferu domeny globalnej do innego operatora,
  • modyfikacji nazwy dysponenta dla domeny globalnej (np. nazwa firmy lub imię i nazwisko abonenta).
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konieczności potwierdzania wykonanych operacji na domenach globalnych.

Jak dowiem się, że moje konto w home.pl zostało zablokowane?

Podczas logowania w Panelu Klienta home.pl do wybranej usługi otrzymasz następujący (lub podobny) komunikat błędu:

Panel Klienta - Komunikat błędu - Podane konto zostało administracyjnie zablokowane!

W celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Kliknij tutaj, aby poznać dane kontaktowe (np. numer telefonu).

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub