Dlaczego weryfikacja danych abonenta jest tak ważna?


Wprowadzenie

Podczas rejestracji każdej nowej usługi użytkownik proszony jest o podanie danych abonenta dla wybranego rodzaju konta (np. serwer, domena, sklep internetowy). Dane abonenta są wykorzystywane np. do:

  • generowania faktur VAT lub PRO FORMA,
  • kontaktu z klientem, np. w sprawach technicznych i/lub płatności,
  • identyfikacji klienta.
WAŻNE! Pamiętaj, że podczas procesu rejestracji nowej usługi możesz skorzystać z wcześniej zapisanych danych abonenta (np. domena zarejestrowana 2 lata temu i nadal utrzymywana w home.pl na dane Twojej firmy). W tym celu wymagana jest znajomość nazwy usługi oraz hasła.
Każda nowa usługa, która została zarejestrowana w home.pl sprawdzana jest pod kątem poprawności danych abonenta. W przypadku pojawienia się wątpliwości lub innych nieścisłości (np. błędny adres korespondencyjny, brak numeru lokalu) może zostać wysłana wiadomość e-mail z informacją o konieczności weryfikacji danych.
WAŻNE! Powiadomienie o koniecznej weryfikacji danych wysyłane jest na Twój kontaktowy adres e-mail. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić dane kontaktowe dla mojego konta.
Treść wiadomości e-mail wysłanej do klienta w sprawie weryfikacji danych abonenta
Treść wiadomości e-mail wysłanej do klienta w sprawie weryfikacji danych abonenta.

Jeśli niezgodność w danych abonenta dotyczy bezpośrednio jego tożsamości, to zgodnie z regulaminem może dojść do zablokowania usługi. W zaistniałej sytuacji również wysyłana jest wiadomość e-mail z prośbą o zweryfikowanie danych abonenta.

Jak potwierdzić poprawność danych?

W przypadku zablokowania usługi wymagane jest dostarczenie dokumentów potwierdzających dane abonenta (np. dokument nadania numeru REGON dla firm. Poniżej znajdziesz przykłady wspomnianych danych, których niepoprawność może spowodować zablokowanie usługi:
  • Dla osoby fizycznej:
    • imię i nazwisko,
    • numer PESEL.
  • Dla firm:
    • nazwa firmy,
    • numer REGON,
    • numer NIP.
WAŻNE! W Panelu Klienta home.pl w opcji menu “Profil” należy podać prawidłowy adres zamieszkania (w przypadku osoby prywatnej) lub adres siedziby firmy (w przypadku firmy). Pamiętaj, że podczas korzystania z usług home.pl, jesteś zobowiązany do podania poprawnego i aktualnego miejsca zamieszkania lub adresu siedziby firmy.
WAŻNE! Pamiętaj, że niepoprawność takich danych jak: adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy nie musi spowodować zablokowania usługi. W tym przypadku, mamy do czynienia z danymi, które nie mają wpływu na tożsamość podmiotu. Ich aktualizacje możesz wykonać po zalogowaniu się w Panelu Klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak zmienić dane kontaktowe za pomocą Panelu Klienta home.pl.

Moje dane są poprawne:

Wiadomość e-mail z prośbą o weryfikację danych, zgodnie z dalszą częścią artykułu, może zostać przesłana zarówno w sytuacji, w której poprawność danych budzi wątpliwość jak również w przypadku poprawnych danych, np. przed wystawieniem Pro Formy lub faktury Vat czy innych dokumentów.

W drugim przypadku, przesłana wiadomość e-mail, prośba, ma na celu upewnić abonenta usługi, że wprowadzone przez niego dane są poprawne, a wystawione dokumenty księgowe będą zawierały prawdziwe informacje o nabywcy usług.

Podanie podczas rejestracji jak i aktualizacja danych w trakcie korzystania z usług home.pl, spoczywa na abonencie. Aby maksymalnie wyeliminować ryzyko wystawienia dokumentów księgowych na błędne dane nabywcy, home.pl przesyła automatyczne wiadomości e-mail, z prośbą o weryfikację danych abonenta. Jeśli dane są poprawne, a usługa działa, nie są wymagane żadne dodatkowe czynności.

Dlaczego weryfikacja danych jest tak ważna w home.pl?

Głównym czynnikiem, który powoduje, że weryfikacja danych jest tak ważna jest bezpieczeństwo naszych użytkowników oraz ich usług. Dla przykładu, podczas procesu wydania kodu AuthInfo dla domeny wymagane jest dostarczenie wniosku o wydanie kodu AI. Jest to umotywowane faktem, że kod AuthInfo może zostać wydany tylko abonentowi domeny (jej właścicielowi).
WAŻNE! Pamiętaj, że dostarczenie dokumentu potwierdzającego dane nie wiąże się z żadnym niebezpieczeństwem! Firma home.pl jako nieliczna na rynku posiada certyfikat ISO 27001:2008, który jednocześnie gwarantuje sprawną i skuteczną ochronę informacji. Warto podkreślić, że GIODO (Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych) ocenił poziom bezpieczeństwa informacji w naszej firmie w stopniu bardzo dobrym.
Bezpieczeństwo oraz poprawność danych abonentów, w tym informacji (np. odpowiednia ochrona systemów, w których są one przetwarzane) są kluczowym elementem jakości oferowanej Klientom przez home.pl. Pamiętaj, że w dobie rozwoju sieci, identyfikacja użytkowników publikujących treść w Internecie jest bardzo ważna.

Potwierdzanie wykonanych operacji na domenach globalnych

Od 1 stycznia 2014 roku dysponent każdej domeny globalnej (np. .com lub .org) zobowiązany jest do potwierdzania wykonanych operacji na domenie. Wiadomość z prośbą o potwierdzenie operacji wysyłana jest na adres e-mail abonenta w przypadku:
  • rejestracji nowej domeny globalnej,
  • transferu domeny globalnej do innego operatora,
  • modyfikacji nazwy dysponenta dla domeny globalnej (np. nazwa firmy lub imię i nazwisko abonenta).
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konieczności potwierdzania wykonanych operacji na domenach globalnych.

Jak dowiem się, że moje konto w home.pl zostało zablokowane?

Podczas logowania w Panelu Klienta home.pl do wybranej usługi otrzymasz następujący (lub podobny) komunikat błędu:

Panel Klienta - Komunikat błędu - Podane konto zostało administracyjnie zablokowane!

W celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Kliknij tutaj, aby poznać dane kontaktowe (np. numer telefonu).

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub