Przywiązanie do tradycji – przesyłka za pobraniem

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Wiele z klientów nadal lubi płacić tradycyjnie – gotówką. Nie wszyscy chcą korzystać z karty kredytowej, nie każdy też ma zaufanie do płatności online. Aby nie stracić tej grupy potencjalnych klientów, warto umożliwić im usługę wysłania przesyłki za pobraniem.

Przesyłka za pobraniem to nadal jedna z bardzo popularnych metod płatności w Polce. Dla sklepu internetowego to także możliwość dotarcia do sporej grupy klientów, którzy przywiązani są do tradycyjnych metod płatności za usługi.

Jak to działa?

Polega ona na doręczeniu przez firmę kurierską zamówienia, pobraniu należnej kwoty od adresata oraz przekazaniu jej na rachunek bankowy nadawcy. Klient jest zadowolony, że nie musi podawać żadnych swoich poufnych danych w Internecie, a sklep internetowy nic nie ryzykuje, ponieważ pieniądze i tak w ciągu kilku dni pojawią się na wskazanym koncie.

Jak nie stracić?

Ważne aby pamiętać, że usługa taka zazwyczaj jest dodatkowo płatna. Niektórzy z przewoźników pobierają stałą opłatę, inni wyliczają wartości procentowe od kwoty pobrania. Oferując tego typu rozwiązanie swoim klientom, warto już w momencie składania przez niego zamówienia wliczyć koszty przesyłki do jego rachunku. Następnie w momencie tworzenia listu przewozowego zaznaczyć kwotę, jaka ma zostać pobrana od odbiorcy przesyłki w chwili doręczenia.

Propozycja Apaczka.pl

Klienci serwisu Apaczka.pl generują listy przewozowe przez system, nie muszą zatem za każdym razem podawać zwrotnego numeru rachunku. Co więcej oprogramowanie Shoper jest zintegrowane z systemem Apaczka.pl, dzięki czemu właściciele mogą zamawiać kuriera bezpośrednio z panelu administracyjnego swojego sklepu. W przypadku przesyłki pobraniowej, Apaczka.pl deklaruje zwrot pieniędzy od klientów już po 3-4 dniach roboczych od momentu doręczenia przesyłki.

Choć wygodniej jest otrzymać natychmiastowy przelew od swoich klientów, przesyłki za pobraniem są jeszcze nieodłączną formą dostawy w polskich sklepach internetowych. Wariant ten gwarantuje dotarcie do tysięcy klientów, którzy przywiązani są do tradycyjnych metod płatniczych.

Więcej rozwiązań

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie