Instalacja Acronis Backup – agent kopii zapasowej


Poradnik wideo: jak zainstalować aplikację Acronis Backup i utworzyć kopię zapasową?

Instrukcje krok po kroku jak korzystać z Acronis Backup znajdziesz pod tym adresem.

Informacje podstawowe

Usługa Acronis Backup umożliwia tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych z komputerów fizycznych oraz maszyn wirtualnych. Kopia zapasowa obejmuje dane w postaci: plików, katalogów, baz danych, zarówno przechowywanych w magazynie typu chmura (np. cloud, serwery Acronis Backup) jak i lokalnym (np. dysk komputera, nośnik zewnętrzny).

Interfejs Acronis Backup dostępny przez sieć WWW (dostęp do panelu administratora oraz użytkownika) obsługiwany jest w przeglądarkach następującego typu:

  • Google Chrome 29 lub nowsza,
  • Mozilla Firefox 23 lub nowsza,
  • Opera 16 lub nowsza,
  • Internet Explorer 10 lub nowsza,
  • Safari 5.1.7 lub nowsza w systemach operacyjnych OS X oraz iOS.

W pozostałych przeglądarkach lub wersjach powyższych aplikacji, interfejs użytkownika może nie być wyświetlany poprawnie lub wybrane funkcje usługi mogą być niedostępne.

Wymagania systemowe

Oprogramowanie Acronis Backup w postaci agenta synchronizacji danych, instalowane jest na maszynie, na której kopia zapasowa będzie uruchamiana. Agent synchronizacji danych obsługiwany jest na następujących systemach operacyjnych i środowiskach:

  1. Agent dla systemu Windows
    • Windows XP Professional SP2 lub nowszy (x86, x64),
    • Windows 2000 SP4 — wszystkie wersje z wyjątkiem Datacenter,
    • Windows Server 2003/2003 R2 — wersje Standard i Enterprise (x86, x64),
    • Windows Small Business Server 2003/2003 R2,
    • Windows Vista — wszystkie wersje,
    • Windows Server 2008 — wersje Standard, Enterprise, Datacenter i Web (x86, x64),
    • Windows Small Business Server 2008,
    • Windows 7 — wszystkie wersje,
    • Windows Server 2008 R2 — wersje Standard, Enterprise, Datacenter, Foundation i Web,
    • Windows MultiPoint Server 2010/2011/2012,
    • Windows Small Business Server 2011 — wszystkie wersje,
    • Windows 8/8.1 — wszystkie wersje z wyjątkiem Windows RT (x86, x64),
    • Windows Server 2012/2012 R2 — wszystkie wersje,
    • Windows Storage Server 2003/2008/2008 R2/2012/2012 R2.
  2. Agent dla systemu Linux:
    • System Linux z jądrem w wersjach od 2.4.20 do 3,16 i biblioteką glibc w wersji 2.3.2 lub nowszej,
    • Różne dystrybucje x86 i x86_64 systemu Linux, w tym:
      • Red Hat Enterprise Linux 4.x, 5.x, 6.x i 7.x,
      • Ubuntu 9.10, 10.04, 10.10, 11.04, 11.10, 12.04, 12.10, 13.04, 13.10, 14.04 i 14.10,
      • Fedora 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 i 21,
      • SUSE Linux Enterprise Server 10 i 11,
      • SUSE Linux Enterprise Server 12 — obsługa w systemach plików, z wyjątkiem Btrfs,
      • Debian 4, 5, 6, 7.0, 7.2, 7.4, 7.5, 7.6 i 7.7,
      • CentOS 5.x, 6.x i 7.0,
      • Oracle Linux 5.x, 6.x i 7.0 — wersje Unbreakable Enterprise Kernel i Red Hat Compatible Kernel,
      • CloudLinux 6.x.

    Przed zainstalowaniem programu w systemie, który nie używa menedżera RPM Package Manager, takim jak Ubuntu, należy ręcznie zainstalować ten menedżer, na przykład przy użyciu następującego polecenia (jako użytkownik root): apt-get install rpm

  3. Agent dla systemu Mac:
    • OS X Mountain Lion 10.8,
    • OS X Mavericks 10.9,
    • OS X Yosemite 10.10.
  4. Agent dla VMware:
    • VMware ESX(i) 4.0, 4.1, 5.0, 5.1, 5.5 i 6.0.
  5. Agent dla Hyper-V:
    • Windows Server 2008 (x64) z serwerem Hyper-V,
    • Windows Server 2008 R2 z serwerem Hyper-V,
    • Microsoft Hyper-V Server 2008/2008 R2,
    • Windows Server 2012/2012 R2 z serwerem Hyper-V,
    • Microsoft Hyper-V Server 2012/2012 R2,
    • Windows 8, 8.1 (x64) z technologią Hyper-V.
  6. Agent dla programu Exchange obsługuje następujące wersje programu Microsoft Exchange Server:
    • Microsoft Exchange Server 2013 — wszystkie wersje, aktualizacja Cumulative Update 1 (CU1),
    • Microsoft Exchange Server 2007/2010 — wszystkie wersje, wszystkie dodatki Service Pack,
    • Microsoft Exchange Server 2003 — wszystkie wersje, dodatek SP2 lub nowszy,
      Musi być zainstalowana poprawka: http://support.microsoft.com/kb/908072

 

Zapoznaj się z wymaganiami systemowymi agentów, które dotyczą wolnego miejsca na dysku

Agent WYMAGANE MIEJSCE NA DYSKU
Agent dla systemu Windows 550 MB
Agent dla systemu Linux 500 MB
Agent dla systemu Mac 450 MB
Agent dla VMware 700 MB (150 MB + 550 MB na agenta dla systemu Windows)
Agent dla Hyper-V 600 MB (50 MB + 550 MB na agenta dla systemu Windows)
Agent dla programu Exchange 750 MB (200 MB + 550 MB na agenta dla systemu Windows)
Agent dla SQL 600 MB (50 MB + 550 MB na agenta dla systemu Windows)

Typowe zużycie pamięci wynosi 300 MB więcej niż w przypadku systemu operacyjnego i działających aplikacji. Szczytowe zużycie może sięgnąć 2 GB, zależnie od ilości i typu danych przetwarzanych przez aplikacje.

 

Wybór agenta kopii zapasowej

WAŻNE! Agent dla systemu Windows jest instalowany wraz z każdym innym agentem instalowanym w systemie Windows (agentem dla VMware, agentem dla Hyper-V, agentem dla programu Exchange czy agentem dla SQL). Przykładowo, po zainstalowaniu agenta dla SQL, będzie można utworzyć kopię zapasową bazy danych, ale również całego komputera, na którym został zainstalowany ten agent.
Co chcesz uwzględnić w kopii zapasowej? Który agent jest potrzebny? Gdzie trzeba go zainstalować
Komputery fizyczne z systemem Windows Agent dla systemu Windows Na komputerze, którego kopia zapasowa zostania utworzona.
Komputery fizyczne z systemem Linux Agent dla systemu Linux Na komputerze, którego kopia zapasowa zostania utworzona.
Komputery fizyczne z systemem OS X Agent dla systemu Mac Na komputerze, którego kopia zapasowa zostania utworzona.
Maszyny wirtualne VMware ESX(i) Agent dla VMware Na komputerze z systemem Windows, który ma dostęp przez sieć do serwera vCenter oraz magazynu maszyn wirtualnych*.
Maszyny wirtualne Hyper-V Agent dla Hyper-V Na hoście Hyper-V.
Bazy danych SQL Agent dla SQL Na komputerze z programem Microsoft SQL Server.
Bazy danych programu Exchange Agent dla programu Exchange Na komputerze z programem Microsoft Exchange Server.
Maszyny wirtualne znajdujące się w środowisku Windows Azure Tak samo jak w przypadku komputerów fizycznych** Na komputerze, którego kopia zapasowa zostania utworzona.

* Jeśli system ESX(i) korzysta z pamięci masowej dołączonej do sieci SAN, zainstaluj agenta na komputerze podłączonym do tej samej sieci SAN. Agent będzie tworzył kopie zapasowe maszyn wirtualnych bezpośrednio z magazynu, a nie z hosta ESX(i) i z sieci lokalnej.

** W przypadku tworzenia kopii zapasowej przez agenta zewnętrznego, maszyna wirtualna jest traktowana jako maszyna wirtualna. W przypadku instalacji agenta w “systemie-gościu” maszyna taka wygląda jak komputer fizyczny.

Instalacja agenta

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego usługi Acronis Backup.

    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o logowaniu do panelu administracyjnego.
  2. Po lewej stronie ekranu kliknij nazwę użytkownika, a następnie kliknij przycisk + dodaj.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Kliknij przycisk Dodaj
  3. W kolejnym widoku, wybierz język oraz agenta, którego chcesz zainstalować, pobierz paczkę instalacyjną na dysk komputera.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Dodaj komputer - Wybierz język oraz agenta, którego chcesz zainstalować
  4. Podczas instalacji agenta dla systemu Windows, Linux lub OX, upewnij się, że komputer ma połączenie z Internetem. Uruchom plik instalacyjny i poczekaj na rozpoczęcie instalacji.
    Acronis Backup - Instalator agenta kopii zapasowych dla systemu Windows - Kliknij przycisk Zainstaluj
  5. Jeśli pojawi się monit, podaj poświadczenia administratora (monit może pojawić się, kiedy oprócz użytkownika komputera, dodatkowo utworzone jest konto administratora w systemie (np. Windows) z pełnym dostępem do zasobów urządzenia).
  6. W kolejnym kroku instalacji podaj dane dostępowe do konta Acronis Backup (dane dostępowe użytkownika, którym logowałeś się do Panelu Acronis Backup).
    Acronis Backup - Instalator agenta kopii zapasowych dla systemu Windows - Okno logowania - Zaloguj się przy użyciu konta kopii zapasowych
  7. Po zakończeniu instalacji, agent jest gotowy do użycia. Wróć do panelu usługi Acronis Backup (patrz pkt. 1). Na liście dostępnych urządzeń, pojawi się nowy komputer/zasób.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Na liście dostępnych urządzeń, pojawi się nowy komputer
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu nowego planu kopii zapasowej.

Kopia zapasowa danych bez limitu urządzeń

Chroń to, co najcenniejsze. Zabezpiecz firmowe lub prywatne dane z komputerów, telefonów, tabletów i serwerów.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub