eSklep Ads – najczęściej zadawane pytania


Start kampanii

Początek kampanii

W trakcie trwania kampanii 

Raporty – jak odczytywać wyniki kampanii

Rozliczenie kampanii

 

Z produktowymi kampaniami reklamowymi związanych jest wiele pojęć i informacji, które mogą budzić wątpliwości. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej pytania dotyczące tej usługi.

START KAMPANII

Dlaczego warto zaufać home.pl

home.pl od ponad 11 lat aktywnie i z sukcesem działa w branży e-commerce.  Dostarczamy naszym Klientom nie tylko gotowe i ciągle ulepszane oprogramowanie dla sklepów internetowych eSklep, ale również narzędzia, które zwiększają sprzedaż w Internecie.

Już na starcie wiemy bardzo dużo o sklepach zarejestrowanych na naszej platformie. To pozwala uniknąć błędów, trafnie targetować działania oraz rozplanowywać budżet.

Usługa eSklep Ads jest praktycznie w całości automatyczna, co eliminuje ludzkie błędy wynikające z niedopatrzenia czy nieobecności osoby odpowiedzialnej za prowadzenie kampanii produktowej.

Czym jest reklama produktowa w wyszukiwarce Google?

W ramach usługi eSklep Ads prowadzimy dla sklepów internetowych zarejestrowanych na naszej platformie reklamę Google Shopping (tzn. reklamę produktową).

Reklama produktowa w Google pozwala właścicielom sklepów internetowych na kierowanie oferty do użytkowników szukających konkretnego produktu. Daje ona dużą szansę na dotarcie do osób realnie zainteresowanych zakupem konkretnego produktu. Jaką przewagę mają tego rodzaju kampanie nad innymi formami reklamowymi? W ich wypadku zapłacisz tylko za wyniki. Jeżeli Twoją reklamę zobaczy 1000 osób, a tylko 3 w nią klikną – zapłacisz tylko za te 3 kliknięcia. Oznacza to, że opłaty są pobierane wyłącznie za kliknięcia w konkretny produkt.

Jak wyświetlają się reklamy produktowe w Google?

Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania oraz w zakładce Google Shopping. Nie są to bowiem reklamy tekstowe, a reklamy PLA (Product Listing Ads), takie jak poniżej:

Google - Przykładowy widok reklamy produktowej pojawiającej się w wyszukiwarce Google

Aktualnie reklama produktowa jest najefektywniejszą formą reklamy dla sklepów internetowych. Jeżeli użytkownik Internetu wpisze w wyszukiwarce np. niebieska sukienka w maki do kolan”, a w Twoim sklepie internetowym taki produkt jest dostępny, pojawi się on w wynikach wyszukiwania danego internauty. Obecnie Google Shopping dostępne jest na stronie głównej wyników wyszukiwania, w zakładce Zakupy, Grafika oraz w serwisie YouTube.

Jak skorzystać z usługi eSklep Ads?

To bardzo proste. Przejdź do swojego panelu administracyjnego i przejdź do sekcji Kampanie:

eSklep - Kampanie - Samodzielnie uruchom kampanię Google Shopping

Poniżej zamieszczamy listę kroków, które musisz zrealizować przed rozpoczęciem kampanii.

Co musisz zrobić, by promować swój asortyment w usłudze eSklep Ads?

  • uzupełnij pole Producent w produktach, które mają być reklamowane,
  • uzupełnij pole Wysyłka w produktach, które mają być reklamowane,
  • uzupełnij pola Kod EAN-13 czyli nr. GTIN produktu, jeśli taki istnieje,
  • wykup certyfikat SSL -> https://home.pl/ssl/
  • udostępnij zakupy bez rejestracji,
  • opisz metody dostawy i płatności,
  • opisz warunki zwrotów,
  • ustaw w sklepie zdjęcia bez znaków wodnych i sprawdź czy spełniają wymogi Google

eSklep - Kampanie - Twój sklep nie spełnia warunków kampanii - Edytuj produkty w sklepie by spełniały wymagania

Po spełnieniu wszystkich warunków będziesz mógł zasilić swoje konto reklamowe. W tym celu kliknij Zasil konto i zacznij zarabiać. Po zaksięgowaniu środków Twój sklep będzie sprawdzany przez Google. Trwa to ok 5 dni roboczych. Po pozytywnej weryfikacji przez Google, kampania wystartuje automatycznie. Po starcie kampanii otrzymasz maila z informacją, kto jest Twoim opiekunem, a w swoim panelu zobaczysz raport kampanii:

eSklep - Kampanie - Zasil konto reklamowe - Po spełnieniu warunków zasil swoje konto reklamowe

Jak poprawnie tworzyć tytuły i opisy produktów w kampanii

W eSklep Ads (kampanie produktowe Google Ads) poprawne i precyzyjne tytuły są bardzo ważne, ponieważ to one mają największy wpływ na jej powodzenie:

Google Ads - Zapewnij właściwy opis swoich produktów - Tabela z przykładowymi opisami produktów

Reklamy produktowe wyświetlane są automatycznie na zapytania związane z tytułem produktu. Im bardzie precyzyjny tytuł, dobrze opisujący produkt, tym trafniejsze dopasowanie reklamy do zapytania i pewność, że klient znajdzie ofertę Twojego sklepu internetowego i szybko dokona w nim zakupu.

Załóżmy, że sprzedajemy rower męski miejski marki Kross koloru czerwonego z koszem. Rower ma koła o rozmiarze 28 cali. Jeśli tytuł będzie ustawiony na Rower męski Kross, to Google może wyświetlać reklamy tylko na ogólne zapytania o rowery męskie tej marki. Przy dużych stawkach za kliknięcie reklama będzie wyświetlana także na nieodpowiednie zapytania, takie jak np. Rower górski męski, ponieważ mechanizm Google nie wie jaki rodzaj roweru oferujemy. Jeżeli natomiast ustawimy tytuł „Kross rower męski miejski 28’’ czerwony z koszem na kierownicy, system pokaże reklamę osobom szukającym bardzo konkretnego modelu roweru.

Czy podpisujemy umowę przed startem kampanii?

Nie. Podczas każdorazowego opłacania kampanii akceptujesz regulamin usługi.

POCZĄTEK KAMPANII

Kiedy moja kampania ruszy?

Twoja reklama ruszy, kiedy wszystkie warunki przystąpienia do kampanii zostaną spełnione. Poinformujemy Cię o tym w panelu administracyjnym sklepu (zakładka Kampanie). Po spełnieniu wszystkich warunków możesz samodzielnie uruchomić kampanię wybierając przycisk Zasil konto i zacznij zarabiać. To Ty decydujesz jaką kwotą doładujesz konto (kwota minimalna, to 499 zł netto). Po wybraniu kwoty otrzymasz fakturę vat. Po zaksięgowaniu wpłaty na kampanię Google ma 5 dni na weryfikację Twojego konta. W jej ramach Google złoży zamówienie testowe w Twoim eSklepie z adresu e-mail: testpl@gmail.com/jankowalskipl.1801@gmail.com etc. Prosimy żebyś je zignorował. Po upłynięciu wskazanego terminu reklama zostanie uruchomiona automatycznie, a produkty z Twojego sklepu będą widoczne w wyszukiwarce.

Jak będzie przebiegać kampania?

Poniżej znajdziesz etapy, z których składa się kampania.

eSklep - Kampania - Schemat etapów, z których składa się kampania

Ile potrwa kampania?

Zwykle kampania trwa około trzech tygodni lub do całkowitego „wyklikania się” budżetu. Jeśli zainteresowanie Twoimi produktami oraz potencjał sprzedażowy będzie duży, potrwa krócej, jeśli będzie mniejsze – kampania będzie dłuższa. Mechanizm kampanii dostosowany jest tak, by z każdej wydanej złotówki zarobić jak najwięcej i osiągnąć jak największy zwrot z inwestycji.

Czy podczas kampanii mogę dodawać nowe produkty?

Nie musisz tego robić. Każdy nowy produkt, który pojawi się w Twoim sklepie internetowym jest dodawany do kampanii automatycznie z pliku produktowego (XML) zawierającego wszystkie niezbędne rzeczy, by prezentować Twoją ofertę w wyszukiwarce Google (nazwa, obrazek, cena, nazwa sklep).

Plik produktowy jest aktualizowany co 24 godziny. Oznacza to, że nowo dodane do Twojego sklepu produkty będą reklamowane w ramach kampanii w ciągu najbliższych 24 godzin.

Gdzie znajdę raport kampanii?

Po stracie kampanii w panelu administracyjnym eSklepu w zakładce Kampanie dostępny będzie raport, który zawiera takie informacje jak: liczba wyświetleń, kliknięć i transakcji, zwrot z inwestycji, koszt kliknięć oraz przychody. Dane przedstawione na wykresie możesz dowolnie filtrować wybierając interesujący Ciebie zakres dat.

W TRAKCIE TRWANIA KAMPANII

Czy mogę otrzymać dostęp do konta Google Ads?

Wszystkie kampanie dla naszych klientów, prowadzone są z jednego konta menedżerskiego Google Ads. Mając na uwadze dobro naszych klientów, nie udzielamy dostępu do tego konta, ponieważ znajdują się na nim informacje i szereg danych dotyczących prowadzonych kampanii.
Pamiętaj, że możesz sam stworzyć konto Google Analytics dla sklepu. Oto instrukcja, która pomoże Tobie założyć konto Google Analytics.
Następnym krokiem jest zintegrowanie konta Google Analytics ze sklepem, instrukcja znajduje się tutaj.

Czy gwarantujecie sprzedaż?

eSklep Ads to Kampanie Produktowe Google Ads. Każda forma reklamy to inwestycja w klientów i Twój e-biznes. Nie możemy dać Ci gwarancji wyników, ponieważ bardzo dużo zależy od branży w jakiej się poruszasz, sklepu, unikalnych tytułów i opisów produktów, a także zainteresowania klientów asortymentem. Ponadto tworzenie i optymalizacja kampanii to proces, a nie jednorazowe działanie. Na jej wymierne efekty trzeba poczekać czasem kilka dni, a nawet kilka tygodni. Może się zdarzyć, że przy zainwestowanych pierwszych 499 zł nie zarejestrujesz jeszcze sprzedaży, ale uda się wygenerować ruch klientów w sklepie i konwersje pojawią się przykładowo w kolejnym miesiącu.

Dlaczego nie widzę swoich reklam w wyszukiwarce?

Jeżeli często wpisujesz w wyszukiwarce frazy związane ze swoim asortymentem i nie klikasz w reklamy, to Google na podstawie algorytmu, nie będzie wyświetlać wszystkich reklam lub mocno je ograniczy (algorytm Google widzi bardzo dużą liczbę wyświetleń, której towarzyszy brak kliknięć i kwalifikuje takiego użytkownika jako niezainteresowanego daną reklamą. W związku z tym przestaje mu ją wyświetlać).

Jest to celowy zabieg Google mający ograniczyć tzw. “puste kliknięcia”, które nie prowadzą do konwersji.  Ma on na celu chronić osoby korzystające z reklamy w Google Ads przed nieuczciwą konkurencją.

Od czego zależy pozycja reklamy w wynikach wyszukiwania?

Bardziej widoczna reklama ma większe szanse na kliknięcie. Cały sekret tkwi w rankingu reklamy. To ten parametr decyduje o tym, czy Twoja reklama zostanie w ogóle wyświetlona, a jeśli tak, to na jakiej znajdzie się pozycji. Ranking reklamy w AdWords obliczany jest na podstawie trzech danych:

  • stawki za kliknięcie,
  • Wyniku Jakości – tu: przewidywanego współczynnika klikalności, trafności reklamy oraz jakości strony docelowej,
  • przewidywanego wpływu rozszerzeń i innych formatów reklamy.

Korzystając z Kampanii Google Shopping prezentujemy produkty użytkownikom, którzy są nimi wstępnie zainteresowani (reklama może wyświetlić się w chwili, kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę związaną z  danym produktem), natomiast decyzja zakupowa należy zawsze do Twojego klienta i wpływa na nią wiele czynników, takich jak: cena, metody płatności i dostawy, wrażenia estetyczne związane ze sklepem. Reklama spełnia swoją funkcję, kiedy użytkownicy przekierowują się na sklep i wykazują zainteresowanie produktami.

W raporcie kampanii widzę zamówienie, którego nie odnotowałem w sklepie tego dnia, dlaczego? (mechanizm zliczania konwersji przez Google)

Google raportuje konwersje według daty i godziny kliknięcia, które doprowadziło do pożądanego działania, a nie według daty tego działania.

Załóżmy na przykład, że użytkownik kupił produkt 20 lutego, ale reklamę kliknął trzy dni wcześniej, czyli 17 lutego. W Google Ads zarejestrujemy tę konwersję z datą 17 lutego (dzień kliknięcia). Więcej informacji na ten temat znajduje się w tabeli (czas przypisania). 

RAPORTY – JAK ODCZYTYWAĆ WYNIKI KAMPANII

Słownik pojęć

Poniżej znajduje się lista pojęć, z którymi będziesz się spotykał podczas kampanii.

Przychody – to wartość brutto wygenerowanej sprzedaży poprzez reklamy, które prowadzimy dla Twojego sklepu. W skład przychodów nie wchodzą koszty dostawy.
Transakcje –  to liczba transakcji, które zostały zrealizowane podczas prowadzenia kampanii reklamowej Google Shopping.
Liczba kliknięć – to liczba wskazująca na to ile razy zostały kliknięte reklamy Twoich produktów wyświetlane w Google.
Koszt kliknięć – to koszt, który ponosisz podczas trwania kampanii. Wynika on bezpośrednio z liczby kliknięć oraz ceny za klik.
Wyświetlenia – to liczba wyświetleń Twojej reklamy w Google.
ROAS – to procentowo wyrażony stosunek przychodów / kosztów. To na jego podstawie wyliczamy prowizję od sprzedaży

Gdzie sprawdzić wyniki kampanii?

Sekcja raporty znajduje się w zakładce Kampanie. Dostęp do raportu z kampanii uzyskasz po weryfikacji Twojego konta przez Google i opłaceniu kampanii:

eSklep - Kampania - Raporty - Przykładowy raport

W raporcie możesz zmienić zakres dat:

eSklep - Kampania - Raporty - Wybierz Zakres dat, z którego chcesz wygenerować raport

Po wybraniu odpowiedniego kafelka możesz sprawdzać przychody, transakcje, liczbę kliknięć, koszt kliknięć, wyświetlenia lub ROAS.

ROZLICZENIE KAMPANII

Jaki budżet dzienny jest przeznaczony na kampanię?

Budżet dzienny to budżet miesięczny podzielony przez 30,4 (średnia liczba dni w miesiącu). Określa on ile średnio zostanie wydane na kliknięcia w reklamę. Ustalając budżet dzienny, reklamy są wyświetlane tak często jak to możliwe, aż do wyczerpania ustalonego budżetu dziennego. Zdarza się jednak, że dzienne wydatki będą wyższe niż ustalony dzienny limit. Dzieje się tak w celu zapewnienia możliwości częstszego wyświetlania reklamy w dni, kiedy  jest bardziej popularna, a potencjał sprzedażowy jest większy. Dzięki temu możemy generować więcej konwersji, co przekłada się na jeszcze wyższe zyski dla sklepu.

Budżet dzienny jest traktowany jako średnia: w ciągu jednego dnia budżet dzienny może zostać przekroczony nawet dwukrotnie, ale wówczas w inne dni wykorzystane kwoty będą nieco niższe, tak aby w ogólnym rozrachunku budżet miesięczny nie został przekroczony.

W przypadku kampanii wstrzymanych w trakcie trwania, na koncie mogą pojawić się rozbieżności między średnimi budżetami dziennymi, a ustalonym budżetem miesięcznym.

Ile kosztuje jedno kliknięcie w reklamę?

W kampanii produktowej Google Shopping (eSklep Ads) płacisz tylko za kliknięcia w Twoją reklamę, za wyświetlenia reklamy opłata nie jest pobierana. Przyjęty model płatności to tzw. cost per click (CPC).  W naszej ocenie pozwala on na takie zoptymalizowanie kampanii, aby w danym budżecie reklama wyświetlała się możliwie często i trafiała do klientów zainteresowanych danym asortymentem.

Trudno określić ile kosztuje jedno kliknięcie w reklamę, ponieważ wszystko zależy od branży, asortymentu, wpisywanej frazy, pory dnia czy konkurencji. Koszt kliknięcia w danym momencie, ustalany jest przez algorytm Google. Z reguły jest to od kliku do kilkudziesięciu groszy za jedno kliknięcie w reklamę.

Jaki budżet przeznaczyć na kampanię?

Kampania dla sklepów internetowych ustawiana i prowadzona jest przez nasz autorski algorytm, który ma na celu maksymalizację sprzedaży. Na start proponujemy kampanię w wysokości 499 zł netto – tyle na początku wystarczy, by powalczyć o jak najlepszy zwrot z inwestycji.

Budżet w prosty sposób możesz zwiększyć wchodząc do sekcji Zasil konto i zacznij zarabiać przesuwając suwak jak poniżej:

eSklep - Kampania - Zasil konto i zacznij zarabiać - Wybierz kwotę zasilenia przesuwając suwak

Ile kosztuje kampania?

Model rozliczenia usługi eSklep Kampanie zakłada, że z pierwszej opłacanej faktury, pobierana jest prowizja 10% na poczet optymalizacji i obsługi kampanii. Następnie 10 dnia kolejnego miesiąca rozliczamy się z wygenerowanej sprzedaży (według poniższego modelu) i wtedy zostaje przesłana druga faktura na określoną kwotę. Wszystkie dane dostępne będą na bieżąco w Panelu Administracyjnym sklepu w zakładce Kampanie.

Jeżeli ROAS jest mniejszy od 500% – wówczas jest to 3% od wygenerowanej sprzedaży, jeśli ROAS równy lub większy niż 500% – 5%.

Należności z tytułu Usługi eSklep Ads obejmują opłatę podstawową (zwaną dalej: Opłatą podstawową) oraz prowizję od wygenerowanych przychodów w skutek przeprowadzenia kampanii reklamowych w ramach Usługi eSklep Ads (zwaną dalej: Prowizją).

Przyjęty model rozliczeniowy jest bardzo prosty. Przykłady rozliczeń usługi eSklep Ads znajdziesz tutaj>>

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie