Na czym polega audyt UX w ofercie “Strona na abonament”?

Użyteczność strony internetowej i dopasowanie jej tak, by była przyjazna dla użytkownika to jeden z najważniejszych aspektów budowania skutecznej i przynoszącej oczekiwane efekty biznesowe strony www. Choć witryna często ma służyć wyłącznie jako firmowa wizytówka i prezentacja oferty, na każdej stronie wprowadza się elementy mające wywołać u użytkownika określone reakcje, np. kontakt z firmą czy skorzystanie z jej usług. Z tego też względu nasz zespół dba o UX (user experience) Twojej strony internetowej i w ramach pakietu abonamentowego oferuje wykonanie co 6 miesięcy audytu UX oraz wprowadzanie zmian na podstawie jego wyników. Na czym polega audyt UX i dodatkowe audyty oferowane po 12 miesiącu korzystania z usługi abonamentowej?

Audyt UX strony na abonament

Wykonując audyt UX na Twojej stronie internetowej sprawdzamy, jak zachowują się jej użytkownicy, które elementy przyciągają ich uwagę, które podstrony są najczęściej odwiedzane i które funkcje zdają się poprawiać, a które pogarszać komfort korzystania z witryny. To coś więcej, niż wejście na stronę przez naszego administratora i sprawdzenie, czy wszystko działa prawidłowo – dzięki audytowi UX upewnimy się, czy konieczne jest wprowadzanie zmian poprawiających działanie i komfort korzystania ze strony. Pamiętaj, że każdy problem czy niepraktyczny dodatek może podnieść współczynnik odrzuceń – użytkownicy, dla których strona wydaje się nieintuicyjna, którzy nie mogą odnaleźć się w jej organizacji czy odnaleźć interesujących ich informacji będą opuszczać stronę bez przeglądania całej jej zawartości czy wykonywania oczekiwanych akcji.

Audyt UX to przede wszystkim ocena użyteczności strony, pozwalająca na wyłapanie błędów i zaniedbań projektowych, usunięcie przestarzałych technologii i wprowadzenie nowych rozwiązań zgodnych z najbardziej aktualnymi trendami w budowaniu stron www. W trakcie audytu wykorzystujemy m.in. branżowe wskazówki budowania skutecznych, przyjaznych witryn internetowych, oceniamy ją z perspektywy użytkownika oraz bazujemy na tzw. checkliście, sprawdzając czy spełnia ona określone wytyczne UX. Zalety takiego audytu to m.in.:

  • Możliwość sprawdzenia prawidłowego funkcjonowania strony,
  • Sprawdzenie użyteczności strony z perspektywy użytkownika,
  • Znalezienie błędów i problemów w funkcjonowaniu strony,
  • Możliwość zaproponowania zmian usprawniających stronę i zgodnych z dobrymi praktykami w zakresie UX,
  • Sprawdzenie działania strony pod kątem urządzeń mobilnych – to jedna z kluczowych kwestii podczas projektowania strony i element, który wpływa na wrażenia użytkowników oraz na ranking strony w wyszukiwarce.
  • Poprawienie spójności i profesjonalnego wizerunku firmy – strona to Twoja wizytówka, warto więc by działała tak sprawnie, jak Twoja firma.

Co sprawdzimy w ramach audytu UX i całościowego audytu Twojej strony?

Audyt UX przeprowadzamy zgodnie z umową abonamentową co 6 miesięcy, wprowadzając ewentualne poprawki co 7 miesięcy przez cały okres korzystania ze strony na abonament. Jeśli jednak zdecydujesz się na prowadzenie strony dłużej, zapewnimy dostęp do całościowego audytu strony www wraz z audytem stron konkurencji i propozycją możliwych do wprowadzenia zmian, poprawiających widoczność i skuteczność Twojej strony www.

W ramach audytu sprawdzimy:

  • Działanie CTA – jeśli stosowane rozwiązania nie są skuteczne, możemy zdecydować o jego zmianie lub stworzeniu całkowicie nowego, jeśli poprzedni nie ma już znaczenia lub nie był w ogóle wprowadzony,
  • SEO – to ważne, by strona została odpowiednio przygotowana i pozycjonowana pod odpowiednie frazy kluczowe. W trakcie audytu sprawdzimy nasycenie treści słowami kluczowymi, ale też ogólną jakość tekstów i dopasowanie ich pod klienta. Pamiętajmy, że dobre treści na stronie powinny odpowiadać zarówno wymaganiom robotów wyszukiwarek, jak i oczekiwaniom czytelników – nie mogą być nienaturalnie nasycone frazami, źle sformułowane czy przesadnie długie i rozbudowane.
  • Zachowanie użytkowników na stronie. Bazując na raportach Google Analytics będziemy w stanie przeanalizować zachowania użytkowników i sprawdzić, czy zastosowany układ strony, rozmieszczenie treści i określone elementy czy podstrony wywołują oczekiwane reakcje. Google Analytics daje rozbudowane możliwości mierzenia zachowania użytkowników i dzięki audytowi wykorzystamy je na korzyść Twojej strony.
  • Analiza konkurencji. Po 12 miesiącach współpracy przeprowadzimy dla Ciebie analizę 3 stron konkurencji na podstawie wyników w Google oraz analizy wyglądu stron. Wgląd w działania konkurencji jest niezbędny do prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych, ale i pozostawania na bieżąco w trendach tworzenia stron internetowych dla Twojej branży.

Po zakończeniu audytów, a także przedyskutowaniu z klientem jego oczekiwań i proponowanych zmian, nasi administratorzy zajmą się ich wdrażaniem i przebudową strony. Opcja taka dostępna jest co 14 miesięcy ciągłego korzystania ze strony na abonament, dlatego zachęcamy do korzystania z oferty jak najdłużej.

Dla firm, które nie chcą samodzielnie zajmować się administracją strony, prowadzeniem audytów UX, analizowaniem zachowania użytkowników czy planowaniem zmian na stronie i ich wdrażaniem, opcja zakupu strony na abonament i prowadzenia jej przez doświadczonych administratorów jest wyjątkowo korzystnym i opłacalnym rozwiązaniem.

Więcej informacji o ofercie:

Strona WWW o którą nie musisz się martwić

Tworzenie, publikacja i opieka nad stroną internetową.

Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie