Do czego służy opcja automatycznego odnowienia usługi?

SPIS TREŚCI

Co to jest opcja automatycznego odnawiania usługi?

Opcja automatycznego odnawiania usługi jest domyślnie włączona przy każdej usłudze (np. hosting lub domeny). Przy kończącym się okresie abonamentowym usługi, włączona opcja automatycznego odnawiania spowoduje wygenerowanie  zamówienia oraz co za tym idzie PRO FORMY na kolejny okres abonamentowy.

Po wygenerowaniu zamówienia należy je opłacić (np. za pomocą płatności online lub przelewu tradycyjnego). Jeśli masz włączone automatyczne płatności oraz automatyczne odnawianie usługi, to zamówienie zostanie opłacone automatycznie za pomocą zapisanej karty płatniczej.

Każdy klient home.pl może wybrać, z jakiego okresu rozliczeniowego chce skorzystać (w zależności od rodzaju usługi, zmiana okresu rozliczeniowego może być niemożliwa). Przykładowo, możesz opłacać swoją usługę raz na 1 miesiąc, 3 miesiące, 6 miesięcy, 12 miesięcy lub więcej. Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak wybrać inny okres rozliczeniowy.

Włączona opcja automatycznego odnawiania usługi oznacza, że przy końcu ważności usługi zostanie wygenerowane zamówienie, które powinno zostać opłacone, aby usługa została przedłużona na kolejny okres abonamentowy.

Jeśli opcja automatycznego odnawiania usługi będzie włączona, to wynikiem takiego stanu będzie:

  • utworzony zostanie dokument Zamówienia, na podstawie którego można wykonać płatność,
  • wygenerowana zostanie PRO FORMA na przedłużenie usługi na kolejny okres abonamentowy,
  • będziesz mógł wykonać płatność za usługę. Jeśli korzystasz z płatności cyklicznych, to usługa zostanie automatycznie opłacona, jeśli środki na zapisanej karcie płatniczej są wystarczające.
Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje, że zamówienie przedłużenia usługi nie zostanie automatycznie wygenerowane. Klient może w takim przypadku ręcznie wygenerować zamówienie i następnie je opłacić. Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak Klient może samodzielnie wygenerować zamówienie przedłużenia usługi.

Jeśli opcja automatycznego odnawiania usługi nie będzie włączona, to wynikiem takiego stanu będzie:

  • nieutworzenie dokumentu Zamówienia, na podstawie którego byłoby można wykonać płatność,
  • nie zostanie wygenerowana PRO FORMA na przedłużenie usługi na kolejny okres abonamentowy,
  • nie będziesz miał możliwości wykonania żadnej płatności (np. płatność elektroniczna lub płatność cykliczna) za usługi, dla których nie został utworzony dokument Zamówienia.
Klient może w dowolnym momencie trwania abonamentu zrezygnować z zaznaczenia opcji automatycznego odnawiania usługi. Brak zaznaczonej opcji oraz brak wpłaty równoznaczne są z rezygnacją z danej usługi.

Jak włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania usługi?

Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania usługi:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Kliknij sekcję menu: Konto, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Wybierz opcję menu Konto
  3. Kliknij opcję menu: Subskrypcje, która również znajduje się po lewej stronie ekranu.Przejdź do zakładki Subskrypcje
  4. W górnej części wyświetlonego ekranu będziesz mógł zmienić ustawienia automatycznego odnawiania:
    • Zablokuj usługę z końcem abonamentu – kliknij, aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi.
      Panel klienta home.pl - Konto - Subskrypcje - Zablokuj usługę z końcem abonamentu - Kliknij, aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi
    • Wystaw pro formę przed końcem ważności usługi – kliknij, aby włączyć automatyczne odnawianie usługi.
      Panel klienta home.pl - Konto - Subskrypcje - Wystaw pro formę przed końcem ważności usługi - Kliknij, aby włączyć automatyczne odnawianie usługi
  5. Jeśli chcesz włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania również dla innych usług, powtórz opisaną powyżej czynność dla poszczególnych subskrypcji.
WAŻNE! Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje, że zamówienie przedłużenia usługi nie zostanie automatycznie wygenerowane. Klient może w takim przypadku ręcznie wygenerować zamówienie i następnie je opłacić. Sprawdź, jak Klient może samodzielnie wygenerować zamówienie przedłużenia usługi.
Jeśli chcesz włączyć opcję automatycznego odnawiania, przejdź przez powyżej opisane kroki instrukcji ponownie. Ten sam przycisk służący do wyłączania automatycznego odnawiania, będzie teraz służył do ponownego włączenia.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.