TeamViewer jest oprogramowaniem darmowym tak długo, jak używasz go do celów prywatnych, np. w domu lub pomagając partnerowi. Może być oferowany jako oprogramowanie komercyjne jeśli chcesz używać go w celach zawodowych lub świadcząc usługi dla osób trzecich.
Wykorzystanie komercyjne oznacza wszystko, co prawdopodobnie wiąże się z pieniędzmi lub usługami rzeczowymi. Będzie to więc zarówno sytuacja w której pomagasz lub wspierasz swoich klientów ale też współpracowników w firmie, nawet jeśli jest to działanie jednorazowe. Komercyjna jest także każda forma pomocy w której z oprogramowania korzysta firma, a nie osoba prywatna oraz ta, w której pracujesz zdalnie z domu świadcząc usługi dla firmy lub łącząc się z firmowym komputerem.
Chociaż oprogramowanie pulpitu zdalnego dba o prywatność i bezpieczeństwo, oferując m.in. wbudowany VPN czy uwierzytelnianie dwuskładnikowe, w bardzo ograniczonym zakresie stara się kontrolować dystrybucję i użytkowanie jego bezpłatnej wersji.
- TeamViewer w pracy zdalnej
- Jak połączyć się z drugą osobą w TeamViewer?
- Jak kupić i zainstalować TeamViewer od home.pl?
Kontrola dystrybucji oprogramowania obsługi pulpitu zdalnego do użytku prywatnego może powodować pojawienie się komunikatów i rozłączenie trwającej sesji. TeamViewer rozłącza się po 5 minutach – Komunikat TeamViewer o komercyjnym użyciu oprogramowania „TeamViewer is used in a commercial environment lub Program TeamViewer jest używany w środowisku komercyjnym” to najczęstsza sytuacja z jaką spotykają się użytkownicy, jeśli dojdzie do nadużycia.
Jak podaje oficjalny komunikat na stronie producenta: TeamViewer zawiera różne anonimowe metody wykrywania w celu sprawdzenia czy oprogramowanie jest używane w środowiskach komercyjnych. Jeśli regularnie korzystasz z oprogramowania pulpitu zdalnego w takich środowiskach, zobaczysz ostrzeżenie.
Na oficjalnym forum użytkowników oprogramowania możesz znaleźć wiele dyskusji na temat tego, gdzie kończy się prywatne użytkowanie oprogramowania a zaczyna komercyjne. System dystrybucji oprogramowania w wersji bezpłatnej nie jest idealny, co może skutkować pojawiającymi się komunikatami, np. wymienionym wyżej: Program TeamViewer jest używany w środowisku komercyjnym. Zdarzają się sytuacje w których pojawianie się takiego komunikatu jest bezzasadne, gdy nie naruszyłeś warunków licencji.
Możesz zmienić sposób w jaki korzystasz z oprogramowania rozłączając a następnie ponawiając sesję lub zgłosić się do supportu producenta, celem wyjaśnienia tej sytuacji. Zespół pomocy umożliwia m.in. kontakt za pośrednictwem formularza komercyjnego , opisanie sytuacji, w której korzystasz z TeamViewer. Pamiętaj o podaniu ID TeamViewer celem identyfikacji połączeń i użytkowników.
Jeśli masz wątpliwość co do przeznaczenia oprogramowania, zalecamy zakup licencji. Ofertę home.pl na oprogramowanie TeamViewer znajdziesz na dedykowanej stronie produktu.
TeamViewer narzędzie do dostępu zdalnego
Umożliwia zarządzanie i obsługiwanie komputerów, serwerów oraz innych urządzeń podczas połączenia zdalnego (nawet przez urządzenia mobilne). Pracuj zdalnie z każdego miejsca.