Poradnik Video: Jak sprawdzić statystyki i logi HTTP serwera w Panelu klienta?
Słowniczek najważniejszych pojęć
- Żądanie, odsłony, zapytania lub wywołanie (tzw. hit) jest to wczytanie dowolnego pliku (strony, pliku graficznego, skryptu itp.) z serwera WWW. Przykładowo załadowanie strony WWW zawierającej trzy pliki graficzne wygeneruje 4 wywołania (czyli plik strony WWW np. „index.html” + 3 obrazki).
- Unikalne żądania, Unikalne wizyty lub Unikalne zapytania – dowolna ilość plików ściągniętych przez użytkownika z jednego adresu IP w ciągu 24 godzin. Oznacza to, że jeśli jeden adres IP wyświetli Twoją stronę WWW w ciągu doby (np. 4 razy) to zostanie to zliczone jako 1 wejście.
- Transfer – podsumowanie zużytego transferu, czyli ilość danych (w kilobajtach, megabajtach lub gigabajtach), które zostały ściągnięte z serwera podczas przeglądania stron WWW oraz innych operacji.
- Kody HTTP – Kod odpowiedzi HTTP to informacja wysłana przez serwer do klienta (z reguły do przeglądarki), informująca o sposobie realizacji zapytania klienta. W statystykach prezentowane są dane o: kodach powodzenia (kody rozpoczynające się od cyfry 2), kodach przekierowania (kody rozpoczynające się od cyfry 3) oraz kodach błędów aplikacji klienta (kody rozpoczynające się od cyfry 4).
- Strony polecające – wyświetla informacje o zewnętrznych serwisach WWW, zewnętrznych zasobach, dzięki którym internauta trafił do Twoich zasobów (np. poprzez umieszczony link URL na innej stronie WWW).
Jakie informacje mogę odczytać ze statystyk? Poprzedni | Jak sprawdzić statystyki serwera? Następny |