Co to jest linkbuilding, rodzaje linków, jak je zdobywać?

Dowiedz się o czym warto pamiętać podczas publikowania treści, kto jest Twoją konkurencją, a także jak zwiększyć widoczność swojej strony WWW w Internecie.

W tym artykule dowiesz się co oznacza link, link building, czym różnią się posty na forach od artykułów sponsorowanych, jakie znaczenie ma pozyskiwanie odnośników zewnętrznych ze stron ocenianych przez wyszukiwarki za dobre jakościowo oraz czy warto podczas linkowania na stronę używać haseł kluczowych.

Co to jest linkbuilding (linkowanie zewnętrzne)?

Linkbuilding to proces wchodzący w skład pozycjonowania, który polega na zdobywaniu linków (odnośników) z innych witryn do własnej. Do niedawna liczyła się ilość takich linków, jednak od 4 października 2013 roku, kiedy powstał algorytm Pingwin, zmieniło się postrzeganie odnośników na stronę przez przeglądarki. W tym momencie liczą się dobre jakościowe linki.

Co to jest link?

Link to odnośnik, odsyłacz, który jest zamieszczany na jednej stronie lub w dokumencie elektronicznym, po którego kliknięciu przeglądarka odsyła nas na inną stronę internetową, bądź do innego miejsca w dokumencie lub dokumentu.

Link może występować po prostu jako adres URL, ale też może być powiązany z fragmentem tekstu zwanym anchor tekst lub też z grafiką na stronie.

Co to jest anchor tekst?

Anchor tekst, to opis linku, czyli tekst, po kliknięciu którego przenoszeni jesteśmy na inną witrynę. Jest on zaszywany kodem HTML, wygląda następująco:

<a href="http://adres-strony.pl">anchor tekst</a>

W anchorze może być wykorzystane słowo kluczowe.

Kiedyś używanie tego rodzaju zabiegu linkowania było bardzo skuteczne i przyczyniało się do dobrego pozycjonowania w wyszukiwarce.

Obecnie używanie anchora podczas linkowania jest zabronione i karane przez Google. W związku z tym istotne jest, aby opracować przemyślaną strategię linkowania zewnętrznego!

Jakie występują rodzaje linków?

Linki dzielimy na rodzaje:

  • Linki wewnętrzne – czyli linkowanie wewnątrz strony, które pomaga użytkownikowi i wyszukiwarce poruszać się na naszej stronie,
  • Linki zewnętrzne – są to odsyłacze pochodzące z witryn zewnętrznych. Ze względu na formę ich prezentacji możemy je podzielić na rodzaje:
    • Linki naturalne – jest to każdy link wstawiony bezinteresownie przez internautów, którzy uznali publikowane przez nas treści na stronie za godne polecenia i wartościowe, albo za rozwiązanie problemu w poruszanym temacie. Aby link był skuteczny w pozycjonowaniu, istotnym jest, aby nie był opatrzony atrybutem nofollow (który wskazuje wyszukiwarkom, żeby za nim nie „podążały”), a także żeby był zaszyty w kodzie HTML strony, a nie przy pomocy Java Script’u,
    • Linki nienaturalne – są niczym innym jak nachalną formą reklamy, przybierającą formę spamu na forach i w komentarzach w stylu: “Koniecznie wejdź na stronę XYZ.pl!” lub wiele linków z tym samym anchorem na stronie.

Z jakich źródeł można pozyskać linki zewnętrzne?

Najpopularniejsze źródła linków, to:

  • Katalogi – najczęściej internetowe katalogi firm lub biznesów. Najlepiej wykorzystywać je do pozycjonowania firm, ponieważ oprócz linku, możliwe jest dodanie tam danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Istotne jest, aby katalog, w którym dodajemy linka do strony, był stricte powiązany z branżą firmy, której adres strony zamieszczamy.
  • Blogi – najlepszą formą zaistnienia tam z linkiem strony, jest założenie bloga będącego uzupełnieniem naszej witryny. Na tym blogu należy publikować posty zawierające wartościowe treści, na przykład przyjmujące formę poradnikową, w której będziemy pomagać naszym czytelnikom (na przykład prowadząc biznes ogrodniczy, możemy napisać posta na blogu: “Jak dbać o kwiaty w ogrodzie zimą?”). W publikowanych przez nas postach można zamieszczać linki, kierujące bezpośrednio do naszej witryny.
  • Fora internetowe – fora dyskusyjne, na których użytkownicy Internetu zadają pytania, proszą o porady. My możemy im udzielać eksperckich porad i odpowiedzi, tym samym zachęcając do skorzystania z usług oferowanych przez naszą firmę, poprzez załączenie linku prowadzącego na naszą stronę.
  • Media społecznościowe – prowadzenie aktywnych działań na Facebooku, Instagramie czy na Twitterze pomaga na zaistnienie w Internecie, buduje dobry wizerunek i zdobywa ruch na naszą stronę.
  • Artykuły sponsorowane – jest to bardzo skuteczna forma link buildingu, ponieważ oprócz zwiększenia zasięgu naszych treści, poprzez zwiększenie ilości użytkowników mogących być zainteresowanymi naszymi usługami, korzystnie wpływa na pozycję w wyszukiwarce. Artykuł najlepiej zamieścić na portalach dobrych jakościowo, które są popularne i chętnie odwiedzane przez internautów. Skuteczność linków w artykułach sponsorowanych jest o wiele większa, jeśli artykuły są pisane obiektywnie i rzeczowo, a linki są podawane jedynie w celu udokumentowania źródła informacji (np. „infografika pochodzi ze strony XYZ”)
    WAŻNE! Pamiętaj, żeby podczas publikowania artykułów sponsorowanych na stronach zewnętrznych, nie duplikować treści, które już wstawiłeś na przykład na swojego bloga. Algorytmy Google nie lubią powielających się treści w Internecie i mogą zbanować wyświetlanie Twojej strony na wysokich pozycjach.

Znajdź się wysoko w wyszukiwarce Google

Lepsza pozycja w wyszukiwarce Google zapewni Ci regularny wzrost liczby zainteresowanych klientów.


Chcesz, żeby Twój sklep internetowy znalazł się wyżej w Google?

Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczne pozycjonowanie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub