- Wprowadzenie
- Najczęstsze przyczyny niedogodności w programach pocztowych (np. Outlook, Mail)
- Poprawna konfiguracja programów pocztowych ze skrzynką e-mail założoną w home.pl
- Komunikaty błędów Outlook, Outlook Express i Windows Live
Wprowadzenie
Większość programów do obsługi poczty informuje swoich użytkowników o wszelkich niepowodzeniach/błędach za pomocą komunikatów błędów. Poniższy artykuł wskazuje typowe dla programów pocztowych błędy wraz z sugerowanym rozwiązaniem.
Gdy proponowane rozwiązanie w Twoim przypadku nie pomogło i komunikat błędu nadal występuje, spróbuj skonfigurować ponownie konto pocztowe, bądź poszukaj rozwiązania w pomocy technicznej autora programu pocztowego.
Najczęstsze przyczyny niedogodności w programach pocztowych (np. Outlook)
Poniżej prezentowane są najczęstsze przyczyny pojawiania się komunikatów błędów w programach pocztowych:
- Brak połączenia z siecią Internet. Możesz sprawdzić stan połączenia z Internetem, przechodząc np. na stronę www.home.pl. Jeśli strony WWW nie są ładowane w przeglądarce, może oznaczać to niedogodności z Twoim połączeniem internetowym.
- Niepoprawne hasło dostępu do konta e-mail. Upewnij się że znasz hasło dostępu do skrzynki e-mail i że jest ono wprowadzone poprawnie w programie pocztowym.
-
Problem z wysyłaniem wiadomości. Sprawdź numer portu poczty wychodzącej SMTP – zazwyczaj odszukasz go w ustawieniach zaawansowanych. Jeśli aktywny jest port 25, zmień go na port 587.
- Nieaktualny certyfikat SSL. Upewnij się czy dla domeny (np. kowalski@twojadomena.pl) jest uruchomiony i aktywny certyfikat SSL. Jeśli nie wiesz jak to sprawdzić, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
- Blokada portów pocztowych, np. przez oprogramowanie antywirusowe. Jeśli zaobserwowałeś problemy z odbieraniem/wysyłaniem poczty, na czas testów wyłącz dodatkowe oprogramowanie, które korzysta z sieci lub może ograniczać jej działanie. Pamiętaj, aby po zakończeniu testów ponownie je uruchomić.
Poprawna konfiguracja programów pocztowych ze skrzynką założoną w home.pl
- Imię i nazwisko/nazwa nadawcy: dowolna nazwa użytkownika, np. imię i nazwisko
- Nazwa użytkownika/użytkownik/login: biuro@mojadomena.pl (pełny adres e-mail)
- Bezpiecznie uwierzytelnianie hasła: Nie
- Bezpiecznie uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej: Tak
- Nazwa serwera poczty przychodzącej/POP3/IMAP: adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta > sekcja Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
- Numer portu poczty przychodzącej POP3/IMAP: jak w Panelu klienta: Przeczytaj gdzie znaleźć adresy i porty serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.
- Zabezpieczenie SSL/połączenie szyfrowane: Nie
- Nazwa serwera poczty wychodzącej/SMTP: mojadomena.pl lub nazwa_serwera.home.pl
- Numer portu poczty wychodzącej SMTP: SMTP – 587
- Zabezpieczenie SSL/połączenie szyfrowane: Nie
Komunikaty błędów w programach Outlook, Outlook Express i Windows Live
W przypadku produktu firmy Microsoft, producent przygotował specjalne komunikaty błędów, których budowa jest analogiczna (oparta na schemacie), pozwalające poznać więcej informacji o danym błędzie. Krótki opis błędu zazwyczaj w języku, który wybraliśmy podczas instalacji oprogramowania, a także charakterystyczny numer błędu, np. 0x800CCC0D.
Posiadając opis błędu oraz jego numer, możemy dowiedzieć się więcej o przyczynie występowania komunikatu. W tym celu posługujemy się stroną www.support.microsoft.com lub wyszukiwarką Google, gdzie zazwyczaj samo wpisanie numeru błędu, pozwoli nam na odszukanie najlepszych rozwiązań, z krótkim opisem krok po kroku co należy zrobić.
Rozwiązanie: wyłączyć bezpieczne uwierzytelnianie hasła. Nie należy mylić funkcji uwierzytelniania hasła z funkcją „Uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (SMTP)” – są to dwa różne zagadnienia. Opcja dotycząca uwierzytelniania hasła powinna być wyłączona.
Rozwiązanie: skorzystanie ze specjalnej strony WWW – https://poczta.home.pl, która umożliwia odbiór poczty z dowolnego urządzenia z dowolnej lokalizacji.
Rozwiązanie: Zmiana portu z 25 na 587 lub wyłączenie szyfrowania SSL i pozostawienie portu 25 dla SMTP.
0x8004210A: Operacja przekroczyła limit czasu w trakcie oczekiwania na odpowiedź od serwera odbierającego.
Rozwiązanie: Sugerujemy wyłączyć dla testu oprogramowanie antywirusowe.
0x8004010f: Przyczyną tego problemu jest uszkodzony profil programu Outlook. Można spróbować go rozwiązać, tworząc nowy profil.
Rozwiązanie: W zależności od wersji oprogramowania, rozwiązaniem będzie przywrócenie kopii profilu lub jego ponowne wskazanie. Przeczytaj więcej.
0x800C0133: Najczęściej problem dotyczy obsługi skrzynki odbiorczej, plik może być uszkodzony lub na dysku brakuje miejsca do wykonania operacji.
Rozwiązanie: Skasowanie części wiadomości z folderu skrzynki odbiorczej.
0x800CCC79: Relay access denied, odrzucenie odbiorcy wiadomości.
Rozwiązanie: W konfiguracji konta e-mail włącz/zaznacz opcję uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej SMTP – ten serwer wymaga uwierzytelnienia.
Rozwiązanie: Instalacja Service Pack dla Windows XP lub kontakt z firmą Microsoft.
Rozwiązanie: Usunięcie i dodanie konta e-mail na nowo w programie pocztowym.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.