Komunikaty błędów w programach pocztowych (np. Outlook)

Poczta wybrana przez tysiące firm

Wprowadzenie

Większość programów do obsługi poczty informuje swoich użytkowników o wszelkich niepowodzeniach/błędach za pomocą komunikatów błędów. Poniższy artykuł wskazuje typowe dla programów pocztowych błędy wraz z sugerowanym rozwiązaniem.

Gdy proponowane rozwiązanie w Twoim przypadku nie pomogło i komunikat błędu nadal występuje, spróbuj skonfigurować ponownie konto pocztowe, bądź poszukaj rozwiązania w pomocy technicznej autora programu pocztowego.

Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do konfiguracji programu pocztowego lub sprawdzenia przyczyn niedogodności w jego działaniu, skorzystać z instrukcji obsługi lub oficjalnego wsparcia oferowanego przez producenta. W większości przypadków, oficjalna pomoc techniczna producenta, wskaże w szybki sposób rozwiązania, które możesz samodzielnie wprowadzić w swojej aplikacji pocztowej.
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.

Najczęstsze przyczyny niedogodności w programach pocztowych (np. Outlook)

Poniżej prezentowane są najczęstsze przyczyny pojawiania się komunikatów błędów w programach pocztowych:

  1. Brak połączenia z siecią Internet. Możesz sprawdzić stan połączenia z Internetem, przechodząc np. na stronę www.home.pl. Jeśli strony WWW nie są ładowane w przeglądarce, może oznaczać to niedogodności z Twoim połączeniem internetowym.
  2. Niepoprawne hasło dostępu do konta e-mail. Upewnij się że znasz hasło dostępu do skrzynki e-mail i że jest ono wprowadzone poprawnie w programie pocztowym.
    • Kliknij tutaj, aby zalogować się do Poczty home.pl i sprawdzić poprawność danych.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do Poczty home.pl.
  3. Problem z wysyłaniem wiadomości. Sprawdź numer portu poczty wychodzącej SMTP – zazwyczaj odszukasz go w ustawieniach zaawansowanych. Jeśli aktywny jest port 25, zmień go na port 587.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o porcie SMTP 25/587 i ich zastosowaniu.
  4. Nieaktualny certyfikat SSL. Upewnij się czy dla domeny (np. kowalski@twojadomena.pl) jest uruchomiony i aktywny certyfikat SSL. Jeśli nie wiesz jak to sprawdzić, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
  5. Blokada portów pocztowych, np. przez oprogramowanie antywirusowe. Jeśli zaobserwowałeś problemy z odbieraniem/wysyłaniem poczty, na czas testów wyłącz dodatkowe oprogramowanie, które korzysta z sieci lub może ograniczać jej działanie. Pamiętaj, aby po zakończeniu testów ponownie je uruchomić.

Poprawna konfiguracja programów pocztowych ze skrzynką założoną w home.pl

Konfiguracja każdego programu pocztowego bazuje na jednym schemacie, który obejmuje wprowadzenie kilku informacji. Poniżej znajdziesz krótką instrukcję poprawnej konfiguracji programu pocztowego do obsługi skrzynki e-mail utrzymywanej w home.pl:
  • Imię i nazwisko/nazwa nadawcy: dowolna nazwa użytkownika, np. imię i nazwisko
  • Nazwa użytkownika/użytkownik/login: biuro@mojadomena.pl (pełny adres e-mail)
  • Bezpiecznie uwierzytelnianie hasła: Nie
  • Bezpiecznie uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej: Tak
  • Nazwa serwera poczty przychodzącej/POP3/IMAP: mojadomena.pl lub nazwa_serwera.home.pl
  • Numer portu poczty przychodzącej POP3/IMAP: POP3 – 110, IMAP – 143
  • Zabezpieczenie SSL/połączenie szyfrowane: Nie
  • Nazwa serwera poczty wychodzącej/SMTP: mojadomena.pl lub nazwa_serwera.home.pl
  • Numer portu poczty wychodzącej SMTP: SMTP – 587
  • Zabezpieczenie SSL/połączenie szyfrowane: Nie
Jeśli posiadasz wykupiony certyfikat SSL dla adresu: twojadomena.pl, możesz wybrać w konfiguracji programu pocztowego opcję połączenia szyfrowanego SSL. Numery portów pocztowych dla tej konfiguracji to: POP3 – 995, IMAP – 993, SMTP – 465. Włącz w tym celu opcję: “Zabezpieczenie SSL” lub “połączenie szyfrowane”. Jeśli certyfikat SSL jest poprawnie zainstalowany na serwerze, cała Twoja korespondencja będzie od tej chwili szyfrowana.

Komunikaty błędów w programach Outlook, Outlook Express i Windows Live

W przypadku produktu firmy Microsoft, producent przygotował specjalne komunikaty błędów, których budowa jest analogiczna (oparta na schemacie), pozwalające poznać więcej informacji o danym błędzie. Krótki opis błędu zazwyczaj w języku, który wybraliśmy podczas instalacji oprogramowania, a także charakterystyczny numer błędu, np. 0x800CCC0D.

Posiadając opis błędu oraz jego numer, możemy dowiedzieć się więcej o przyczynie występowania komunikatu. W tym celu posługujemy się stroną www.support.microsoft.com lub wyszukiwarką Google, gdzie zazwyczaj samo wpisanie numeru błędu, pozwoli nam na odszukanie najlepszych rozwiązań, z krótkim opisem krok po kroku co należy zrobić.

Poniżej przedstawiamy listę najpopularniejszych numerów błędów, jakie można spotkać korzystając z zewnętrznych aplikacji do obsługi poczty internetowej (np. Outlook).
0x800ccc0e, 0x800CCC19: blokada portu poczty przychodzącej i wychodzącej.
Rozwiązanie: sprawdzić zabezpieczenia Firewall lub wyłączyć dla testu program antywirusowy. Jeśli rozwiązanie nie przyniesie efektu, sprawdź konfigurację konta pocztowego.
0x8004210B, 0x80042109: Brak połączenia z sererem poczty wychdzącej SMTP.
Rozwiązanie: zmiana portu poczty wychodzącej SMTP z 25 na 587 lub ponowna konfiguracja skrzynki w programie pocztowym.
0x800CCC18: połączenie przy pomocy bezpiecznego uwierzytelniania hasła.
Rozwiązanie: wyłączyć bezpieczne uwierzytelnianie hasła. Nie należy mylić funkcji uwierzytelniania hasła z funkcją “Uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (SMTP)” – są to dwa różne zagadnienia. Opcja dotycząca uwierzytelniania hasła powinna być wyłączona.
0x800CCC0E: zablokowane porty pocztowe, np. internet publiczny w hotelach, restauracjach itp.
Rozwiązanie: skorzystanie ze specjalnej strony WWW – https://poczta.home.pl, która umożliwia odbiór poczty z dowolnego urządzenia z dowolnej lokalizacji.
0x800CCC7D: Jednoczesne użycie zabezpieczonego protokołu SSL i portu poczty wychodzącej SMTP – 25, który służy do połączeń bez SSL.
Rozwiązanie: Zmiana portu z 25 na 587 lub wyłączenie szyfrowania SSL i pozostawienie portu 25 dla SMTP.
0x800CCC0D, 0x800CCC0E, 0x800CCC0F: nie można ustanowić połączenia z serwerem w home.pl.
Rozwiązanie: Sprawdź konfigurację zabezpieczeń Firewall, programu antywirusowego lub lokalnych zabezpieczeń na komputerze.

0x8004210A: Operacja przekroczyła limit czasu w trakcie oczekiwania na odpowiedź od serwera odbierającego.
Rozwiązanie: Sugerujemy wyłączyć dla testu oprogramowanie antywirusowe.

0x8004010f: Przyczyną tego problemu jest uszkodzony profil programu Outlook. Można spróbować go rozwiązać, tworząc nowy profil.
Rozwiązanie: W zależności od wersji oprogramowania, rozwiązaniem będzie przywrócenie kopii profilu lub jego ponowne wskazanie. Przeczytaj więcej.

0x800C0133: Najczęściej problem dotyczy obsługi skrzynki odbiorczej, plik może być uszkodzony lub na dysku brakuje miejsca do wykonania operacji.
Rozwiązanie: Skasowanie części wiadomości z folderu skrzynki odbiorczej.

0x800CCC79: Relay access denied, odrzucenie odbiorcy wiadomości.
Rozwiązanie: W konfiguracji konta e-mail włącz/zaznacz opcję uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej SMTP – ten serwer wymaga uwierzytelnienia.

0x8004060C: Odbieranie zgłosiło błąd, przepełnienie pliku .pst
Rozwiązanie: Instalacja Service Pack dla Windows XP lub kontakt z firmą Microsoft.
0x800CCC15: Błąd pocłączenia z serwerem, uszkodzenie pliku konfiguracyjnego.
Rozwiązanie: Usunięcie i dodanie konta e-mail na nowo w programie pocztowym.
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z SSL w programach pocztowych.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

1,5 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub