Komunikaty błędów w programach pocztowych (np. Outlook)


Wprowadzenie

Większość programów do obsługi poczty informuje swoich użytkowników o wszelkich niepowodzeniach/błędach za pomocą komunikatów błędów. Poniższy artykuł wskazuje typowe dla programów pocztowych błędy wraz z sugerowanym rozwiązaniem.

Gdy proponowane rozwiązanie w Twoim przypadku nie pomogło i komunikat błędu nadal występuje, spróbuj skonfigurować ponownie konto pocztowe, bądź poszukaj rozwiązania w pomocy technicznej autora programu pocztowego.

Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do konfiguracji programu pocztowego lub sprawdzenia przyczyn niedogodności w jego działaniu, skorzystać z instrukcji obsługi lub oficjalnego wsparcia oferowanego przez producenta. W większości przypadków, oficjalna pomoc techniczna producenta, wskaże w szybki sposób rozwiązania, które możesz samodzielnie wprowadzić w swojej aplikacji pocztowej.
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z certyfikatem SSL w programach do obsługi poczty.

Najczęstsze przyczyny niedogodności w programach pocztowych (np. Outlook)

Poniżej prezentowane są najczęstsze przyczyny pojawiania się komunikatów błędów w programach pocztowych:

  1. Brak połączenia z siecią Internet. Możesz sprawdzić stan połączenia z Internetem, przechodząc np. na stronę www.home.pl. Jeśli strony WWW nie są ładowane w przeglądarce, może oznaczać to niedogodności z Twoim połączeniem internetowym.
  2. Niepoprawne hasło dostępu do konta e-mail. Upewnij się że znasz hasło dostępu do skrzynki e-mail i że jest ono wprowadzone poprawnie w programie pocztowym.
    • Kliknij tutaj, aby zalogować się do Poczty home.pl i sprawdzić poprawność danych.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do Poczty home.pl.
  3. Problem z wysyłaniem wiadomości. Sprawdź numer portu poczty wychodzącej SMTP – zazwyczaj odszukasz go w ustawieniach zaawansowanych. Jeśli aktywny jest port 25, zmień go na port 587.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o porcie SMTP 25/587 i ich zastosowaniu.
  4. Nieaktualny certyfikat SSL. Upewnij się czy dla domeny (np. kowalski@twojadomena.pl) jest uruchomiony i aktywny certyfikat SSL. Jeśli nie wiesz jak to sprawdzić, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
  5. Blokada portów pocztowych, np. przez oprogramowanie antywirusowe. Jeśli zaobserwowałeś problemy z odbieraniem/wysyłaniem poczty, na czas testów wyłącz dodatkowe oprogramowanie, które korzysta z sieci lub może ograniczać jej działanie. Pamiętaj, aby po zakończeniu testów ponownie je uruchomić.

Poprawna konfiguracja programów pocztowych ze skrzynką założoną w home.pl

Konfiguracja każdego programu pocztowego bazuje na jednym schemacie, który obejmuje wprowadzenie kilku informacji. Poniżej znajdziesz krótką instrukcję poprawnej konfiguracji programu pocztowego do obsługi skrzynki e-mail utrzymywanej w home.pl:
  • Imię i nazwisko/nazwa nadawcy: dowolna nazwa użytkownika, np. imię i nazwisko
  • Nazwa użytkownika/użytkownik/login: biuro@mojadomena.pl (pełny adres e-mail)
  • Bezpiecznie uwierzytelnianie hasła: Nie
  • Bezpiecznie uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej: Tak
  • Nazwa serwera poczty przychodzącej/POP3/IMAP: mojadomena.pl lub nazwa_serwera.home.pl
  • Numer portu poczty przychodzącej POP3/IMAP: POP3 – 110, IMAP – 143
  • Zabezpieczenie SSL/połączenie szyfrowane: Nie
  • Nazwa serwera poczty wychodzącej/SMTP: mojadomena.pl lub nazwa_serwera.home.pl
  • Numer portu poczty wychodzącej SMTP: SMTP – 587
  • Zabezpieczenie SSL/połączenie szyfrowane: Nie
Jeśli posiadasz wykupiony certyfikat SSL dla adresu: twojadomena.pl, możesz wybrać w konfiguracji programu pocztowego opcję połączenia szyfrowanego SSL. Numery portów pocztowych dla tej konfiguracji to: POP3 – 995, IMAP – 993, SMTP – 465. Włącz w tym celu opcję: “Zabezpieczenie SSL” lub “połączenie szyfrowane”. Jeśli certyfikat SSL jest poprawnie zainstalowany na serwerze, cała Twoja korespondencja będzie od tej chwili szyfrowana.

Komunikaty błędów w programach Outlook, Outlook Express i Windows Live

W przypadku produktu firmy Microsoft, producent przygotował specjalne komunikaty błędów, których budowa jest analogiczna (oparta na schemacie), pozwalające poznać więcej informacji o danym błędzie. Krótki opis błędu zazwyczaj w języku, który wybraliśmy podczas instalacji oprogramowania, a także charakterystyczny numer błędu, np. 0x800CCC0D.

Posiadając opis błędu oraz jego numer, możemy dowiedzieć się więcej o przyczynie występowania komunikatu. W tym celu posługujemy się stroną www.support.microsoft.com lub wyszukiwarką Google, gdzie zazwyczaj samo wpisanie numeru błędu, pozwoli nam na odszukanie najlepszych rozwiązań, z krótkim opisem krok po kroku co należy zrobić.

Poniżej przedstawiamy listę najpopularniejszych numerów błędów, jakie można spotkać korzystając z zewnętrznych aplikacji do obsługi poczty internetowej (np. Outlook).
0x800ccc0e, 0x800CCC19: blokada portu poczty przychodzącej i wychodzącej.
Rozwiązanie: sprawdzić zabezpieczenia Firewall lub wyłączyć dla testu program antywirusowy. Jeśli rozwiązanie nie przyniesie efektu, sprawdź konfigurację konta pocztowego.
0x8004210B, 0x80042109: Brak połączenia z sererem poczty wychdzącej SMTP.
Rozwiązanie: zmiana portu poczty wychodzącej SMTP z 25 na 587 lub ponowna konfiguracja skrzynki w programie pocztowym.
0x800CCC18: połączenie przy pomocy bezpiecznego uwierzytelniania hasła.
Rozwiązanie: wyłączyć bezpieczne uwierzytelnianie hasła. Nie należy mylić funkcji uwierzytelniania hasła z funkcją “Uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (SMTP)” – są to dwa różne zagadnienia. Opcja dotycząca uwierzytelniania hasła powinna być wyłączona.
0x800CCC0E: zablokowane porty pocztowe, np. internet publiczny w hotelach, restauracjach itp.
Rozwiązanie: skorzystanie ze specjalnej strony WWW – https://poczta.home.pl, która umożliwia odbiór poczty z dowolnego urządzenia z dowolnej lokalizacji.
0x800CCC7D: Jednoczesne użycie zabezpieczonego protokołu SSL i portu poczty wychodzącej SMTP – 25, który służy do połączeń bez SSL.
Rozwiązanie: Zmiana portu z 25 na 587 lub wyłączenie szyfrowania SSL i pozostawienie portu 25 dla SMTP.
0x800CCC0D, 0x800CCC0E, 0x800CCC0F: nie można ustanowić połączenia z serwerem w home.pl.
Rozwiązanie: Sprawdź konfigurację zabezpieczeń Firewall, programu antywirusowego lub lokalnych zabezpieczeń na komputerze.

0x8004210A: Operacja przekroczyła limit czasu w trakcie oczekiwania na odpowiedź od serwera odbierającego.
Rozwiązanie: Sugerujemy wyłączyć dla testu oprogramowanie antywirusowe.

0x8004010f: Przyczyną tego problemu jest uszkodzony profil programu Outlook. Można spróbować go rozwiązać, tworząc nowy profil.
Rozwiązanie: W zależności od wersji oprogramowania, rozwiązaniem będzie przywrócenie kopii profilu lub jego ponowne wskazanie. Przeczytaj więcej.

0x800C0133: Najczęściej problem dotyczy obsługi skrzynki odbiorczej, plik może być uszkodzony lub na dysku brakuje miejsca do wykonania operacji.
Rozwiązanie: Skasowanie części wiadomości z folderu skrzynki odbiorczej.

0x800CCC79: Relay access denied, odrzucenie odbiorcy wiadomości.
Rozwiązanie: W konfiguracji konta e-mail włącz/zaznacz opcję uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej SMTP – ten serwer wymaga uwierzytelnienia.

0x8004060C: Odbieranie zgłosiło błąd, przepełnienie pliku .pst
Rozwiązanie: Instalacja Service Pack dla Windows XP lub kontakt z firmą Microsoft.
0x800CCC15: Błąd pocłączenia z serwerem, uszkodzenie pliku konfiguracyjnego.
Rozwiązanie: Usunięcie i dodanie konta e-mail na nowo w programie pocztowym.
Jeśli skonfigurowany program pocztowy, zgłasza problem z działaniem certyfikatu SSL, sprawdź ponownie ustawienia serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz połączenia szyfrowanego SSL. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o problemach z SSL w programach pocztowych.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub