- Wprowadzenie
- Inne sytuacje, które mogą świadczyć o nieautoryzowanym dostępie do skrzynki e-mail
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Jakie mogą być przyczyny zaistniałych sytuacji oraz jak się ich wystrzegać?
- Przestrzegaj zasad bezpieczeństwa dostępu do skrzynki e-mail
- Czy mogę w jakiś sposób uzyskać dane osób, które uzyskały dostęp do mojej skrzynki e-mail?
Wprowadzenie
Inne sytuacje, które mogą świadczyć o nieautoryzowanym dostępie do skrzynki e-mail
- otrzymujesz informacje o odesłaniu wiadomości, które wyglądają jakby pochodziły z Twojej skrzynki e-mail,
- w folderze „Spam” znajdujesz wiadomości wysyłane z Twojego adresu e-mail,
- otrzymujesz odpowiedzi na wiadomości e-mail, które nie zostały przez Ciebie wysłane.
Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Chcę zmienić hasło dostępu do usługi Prywatny e-mail (np. „kowalski@post.pl”).
Jeśli posiadasz usługę Prywatny e-mail, to zmianę hasła dostępu możesz wykonać za pomocą resetu hasła. Dowiedz się, jak wykonać reset hasła.
- Chcę zmienić hasło dostępu do skrzynki e-mail, która jest utworzona na serwerze w home.pl.
Za pomocą Panelu klienta home.pl możesz zmienić ustawienia (np. zmienić hasło) dla wybranej skrzynki e-mail, która została utworzona na serwerze w home.pl. Dowiedz się, jak zmienić hasło do skrzynki e-mail.
Jakie mogą być przyczyny zaistniałych sytuacji oraz jak się ich wystrzegać?
Przestrzegaj zasad bezpieczeństwa dostępu do skrzynki e-mail
Przestrzegaj dodatkowo poniższych zasad, aby upewnić się, że nikt nieupoważniony nie będzie mógł uzyskać dostępu do Twojej skrzynki e-mail:
- Nigdy nie podawaj nikomu swojego hasła dostępu. Nie zapisuj go na kartkach.
- Nigdy nie wysyłaj swojego hasła dostępu w wiadomości e-mail.
- Nigdy nie wpisuj hasła dostępu na innych stronach WWW niż www.poczta.home.pl.
- Nie używaj takiego samego hasła na innych stronach WWW (np. na forach internetowych).
- Co jakiś czas zmieniaj hasło dostępu do skrzynki e-mail oraz innych usług.
Czy mogę uzyskać dane osób, które uzyskały dostęp do mojej skrzynki e-mail?
Pamiętaj, że żadna z powyższych sytuacji nie oznacza, że skrzynka e-mail została przejęta/skradziona. W każdej chwili możesz sprawdzić ostatnią aktywność na Twojej skrzynce e-mail.
W celu sprawdzenia aktywności Twojej skrzynki e-mail skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta. Po autoryzacji konsultant będzie w stanie sprawdzić i przygotować logi pocztowe dla Twojej skrzynki e-mail (np. jaki adres IP i kiedy łączył się z Twoją skrzynką e-mail).