Panel klienta home.pl to narzędzie, które zostało zaprojektowane, tak aby maksymalnie ułatwić Ci zarządzanie usługami. Teraz możesz zarządzać wszystkimi usługami w jednym miejscu.
Korzystając z Panelu klienta home.pl, możesz wykonać wszelkie istotne zmiany dotyczące twoich usług. Możesz m.in.:
- dokonać szczegółowej konfiguracji usług,
- przedłużyć abonament usług w home.pl,
- zaktualizować swoje dane abonenta,
- zmienić hasła dostępu do usług,
- dodać skrzynki e-mail,
- utworzyć wiele stron WWW pod adresami Twoich domen,
- i wiele innych.
Do Panelu klienta home.pl możesz zalogować się pod adresem www.panel.home.pl korzystając z loginu (adres e-mail) oraz przypisanego kontu hasła.
Panel klienta składa się z dwóch podstawowych sekcji, tj. menu usług i funkcji oraz Pulpitu. W zależności wykonywanej czynności sekcja Pulpit jest odpowiednio przełączana na kolejne widoki konfiguracji poszczególnych usług.
Menu usług i funkcji pozwala na szybki dostęp do poszczególnych usług zarejestrowanych w ramach Twojego konta. Na tej samej liście znajdziesz także dostęp do sekcji Użytkownicy, Konto, Wsparcie klienta i Rejestracja usług. Pulpit odpowiada za dostęp do najważniejszych funkcjonalności usług oraz powiadomień wynikających z korzystania z nich. W tym także płatności pozwalających na nieprzerwane ich działanie. Sekcja Pulpit zastępowana jest widokiem konfiguracji poszczególnych usług oraz opcjami poszczególnych sekcji menu.
Panel klienta home.pl – menu usług i funkcji
Menu usług i funkcji Panelu klienta składa się z listy zarejestrowanych usług (wg. typu) oraz podstawowych funkcji panelu klienta, np. zarządzania użytkownikami, płatności, rejestracji usług czy wsparcia klienta. Po kliknięciu w poszczególne pozycje menu przejdziesz do zaawansowanych ustawień poszczególnych funkcji oraz konfiguracji usług.
- Pulpit: zbiór modułów i powiadomień dotyczących najważniejszych funkcji posiadanych usług, statusów płatności i ofert specjalnych.
- Użytkownicy: umożliwia zarządzanie użytkownikami Panelu klienta, a także wybranych licencji, np. Office 365
- Rejestracja usług: umożliwia szybkie dodanie nowych usług z oferty naszej firmy,
- Wsparcie klienta: zawiera najważniejsze opcje wspierające kontakt z Biurem Obsługi Klienta, numer rachunku bankowego oraz pozwala wykonać cesję usług,
- Promocje: zawiera zbiór informacji o najnowszych i najciekawszych promocjach na usługi dostępne w ofercie home.pl,
- Konto: to zbiór informacji o płatnościach, fakturach, historii zamówień, posiadanych subskrypcjach i danych kontaktowych
- Poczta: w tym miejscu możesz zarządzać wszystkimi skrzynkami e-mail utworzonymi na Twoich usługach hostingowych. Warunkiem dostępu do tej sekcji jest posiadanie usługi poczty e-mail w home.pl, np. Prywatny e-mail, Poczta Biznes lub hostingu internetowego.
Przykładowe usługi dostępne w Panelu klienta:
- Certyfikaty SSL: umożliwia zarządzanie zarejestrowanymi i wydanymi certyfikatami SSL dla domen intrnetowych,
- Kreator WWW: pozwala zarządzać usługami kreatorów stron internetowych, edycją treści oraz używanymi do wyświetlenia strony domenami,
- Sklep Online: w tej sekcji znajdziesz dostęp do wszystkich aktualnie uruchomionych sklepów internetowych, możliwość przejścia do ich konfiguracji,
- Usługi WWW: zawiera dostęp do wszystkich usług hostingowych, a co za tym idzie do opcji powiązanych z ich obsługą, np. instalacji CMS WordPress, dostępu do serwera FTP, kont e-mail, przypisania domeny internetowej, itp.
- Domeny: w tym miejscu znajdziesz wszystkie zarejestrowane i przypisane do Twojego konta domeny, tj. utworzone adresy internetowego, a także subdomeny.
Usługi udostępniane na zasadzie klucza licencji, np. Kaspersky Antywirus, Windows 10, itp. nie posiadają swoich sekcji w Panelu klienta. Klucze licencji wydawane są np. w drodze korespondencji e-mail. Niektóre usługi, np. Acronis Backup czy Office 365 udostępniane są w Panelu klienta w postaci dedykowanych sekcji, przy czym zarządzanie nimi odbywa się w zewnętrznym panelu. W Panelu klienta znajdziesz dla takich usług dedykowane boksy, umożliwiające szybkie przejście do właściwego panelu zarządzania.
Panel klienta home.pl – Pulpit
W sekcji Pulpit znajdziesz najważniejsze informacje o Twoim koncie w tym skrót to podstawowych funkcji usług, powiadomienia o statusie usług i terminach płatności, a także dostęp do wsparcia Biura Obsługi Klienta.
Pulpit podzielony jest na trzy obszary powiadomień:
- bieżące powiadomienia o statusie usług i płatnościach,
- skrót do najważniejszych funkcji posiadanych usług oraz opcji Panelu klienta (moduły),
- powiadomienia o promocjach i ofertach specjalnych.
Sekcja Pulpit zmienia swój układ i wyświetlane informacje w zależności od ilości posiadanych usług oraz konfiguracji konta klienta.
Panel klienta home.pl – widok konfiguracji usług
Po kliknięciu w wybraną opcję menu, np. Usługi WWW możesz przejść do zarządzania poszczególnymi usługami. W tym przypadku usługami hostingowymi. Każda z usług posiada spersonalizowany widok jej ustawień, a więc zbiór narzędzi i opcji jakie możesz użyć do zarządzania nią.
Niektóre sekcje, np. Domeny oraz Usługi WWW, Sklep Online czy Kreator WWW tworzą zbiory usług tego samego typu. Jeśli posiadasz kilka domen, wszystkie będą widoczne w sekcji Domeny, skąd wybierając jeden z adresów i klikając w jego nazwę możesz przejść do jego konfiguracji.
Opis budowy Panelu klienta home.pl
W głównym widoku Panelu klienta od razu możesz przejść do konfiguracji poszczególnych typów usług oraz wyświetlić listę wszystkich skrzynek e-mail i domen internetowych powiązanych z kontem. Ważnym elementem Panelu klienta jest sekcja Pulpit, która na bieżąco dostarcza informacji o najważniejszych wydarzeniach na Twoim koncie oraz pozwala szybko przejść do popularnych funkcji panelu w tym opcji konfiguracji i obsługi usług i konta.
Lista menu może zmieniać się wraz z pojawianiem się nowych usług na koncie. Stałymi elementami menu Panelu klienta są sekcje Pulpit, Użytkownicy, Rejestracja usług, Wsparcie klienta oraz Konto.
Logowanie do Panelu klienta home.pl
Dostęp do Panelu klienta home.pl uzyskasz po wpisaniu w pasku adresu przeglądarki następującego adresu:
Zakończenie pracy z Panelem home.pl
Po zakończeniu pracy wyloguj się z Panelu klienta home.pl, klikając ikonę Wyloguj znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu po rozwinięciu Profilu.