Wystawianie faktur w usłudze eKsięgowość jest intuicyjne i przejrzyste. Poznaj dostępne funkcje i korzystaj ze swojej wirtualnej księgowości z dowolnego miejsca.
SPIS TREŚCI
- Co oznacza skrót BDO?
- Jak umieścić numer BDO na fakturze w usłudze eKsięgowość?
- Czym jest MPP (mechanizm podzielonej płatności)?
- Jak umieścić informacje o MPP na fakturze w usłudze eKsięgowość?
Co oznacza skrót BDO?
Skrót BDO oznacza Bazę Danych Odpadowych, która powstała, aby rejestrować wszystkie polskie firmy zajmujące się działalnością generującą odpady.
Jak umieścić numer BDO na fakturze w usłudze eKsięgowość?
- Zaloguj się do panelu eKsięgowość
- Sprawdź: jak się zalogować do panelu eKsięgowość?
- Przejedź do ustawień (w górnym rogu, po prawej stronie)
- Z lewej strony menu wybierz „Faktury”.
- Na dole znajdziesz „Uwagi do faktury (domyślne)”. Wpisz numer BDO, następnie zapisz zmiany.
- Informacja z numerem BDO będzie się teraz pojawiała na Twoich fakturach.
Czym jest MPP (mechanizm podzielonej płatności)?
W mechanizmie podzielonej płatności (MPP), płatność za nabyty towar lub usługę odbywa się tak, że wartość sprzedaży netto wpłacasz jako nabywca na rachunek rozliczeniowy dostawcy lub rozliczasz w inny sposób. Natomiast pozostałą zapłatę, która odpowiada kwocie VAT z faktury, wpłacasz na specjalny rachunek bankowy dostawcy – rachunek VAT.
Mechanizm ten stosuje się wyłącznie do transakcji dokonywanych przelewem w złotych polskich na rzecz innych podatników VAT.
Jak na fakturze umieścić informację o mechanizmie podzielonej MPP
- Zaloguj się do panelu eKsięgowość.
- Wystaw fakturę.
- Na ekranie, po prawej stronie wyświetla się formularz – dane „Podstawowe”. Obok możesz kliknąć na „Procedury podatkowe” (podświetlone na czerwono). Zjedź niżej i znajdź „Mechanizm podzielonej płatności”. Odhacz opcję. Informacja o MPP znajdzie się na Twojej fakturze.
Przerzuć się na księgowość online
Wygodna aplikacja do fakturowania z generatorem plików JPK_VAT.