Słowniczek SEO – najważniejsze zagadnienia z pozycjonowania


Usługa pozycjonowania stron internetowych oraz pozycjonowania sklepów od home.pl wydaje się być skomplikowanym procesem. W tym artykule dowiesz się, co oznaczają sformułowania, którymi posługują się specjaliści od SEO.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie – to proces mający na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarki internetowe (np. Google) stanowią dziś główne źródło informacji dla większości użytkowników Internetu. Tą drogą na strony internetowe firm, instytucji i osób prywatnych trafia też zdecydowanie najwięcej nowych odwiedzających.

Co to jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) – to działania, które są częścią składową procesu pozycjonowania. Ich celem jest zwiększenie pozycji strony lub sklepu internetowego w organicznych (darmowych, naturalnych) wynikach wyszukiwania. SEO jest to optymalizacja strony WWW pod kątem wyszukiwarek.

Co to jest link building?

Link building – linkowanie, czyli proces, którego zadaniem jest zwiększenie linków (odnośników) prowadzących do strony. Im więcej jest w Internecie prowadzących linków zewnętrznych na pozycjonowaną stronę WWW lub sklep internetowy, tym większe prawdopodobieństwo, że zajmą one wyższą pozycję w Google.

Jakie mają znaczenie posty na forach w pozycjonowaniu?

Na forach internetowych użytkownicy zadają często mnóstwo pytań, na których udzielamy profesjonalnych odpowiedzi tym samym zachęcając do skorzystania z oferty pozycjonowanej strony internetowej. Posty na forach to użyteczne narzędzie do budowania wizerunku eksperta i zwiększania świadomości marki.

Czym są artykuły sponsorowane w SEO?

Artykuły sponsorowane są to artykuły zamieszczane na popularnych i zaufanych portalach, dopasowanych do tematyki tekstu. Piszemy artykuły eksperckie w sposób obiektywny, które bardziej, niż formą reklamy, są wartościową treścią dla użytkownika Internetu. Linki do strony w takich artykułów są stosowane w celu podania źródła informacji (np.: „obraz pochodzi ze strony: www.twojadomena.pl”).

Co to jest słowo kluczowe?

Słowa kluczowe (ang. “keywords”) – to słowa oraz grupy wyrazów tworzące frazy, odnoszące się bezpośrednio do haseł, które Internauci wpisują w wyszukiwarce Google, w celu wyszukiwania określonych informacji. Słowa kluczowe są bardzo ważnym terminem przy procesie pozycjonowania stron WWW.

Co to jest tytuł strony / meta title i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Tytuł strony (ang. “meta title”) – określa główną tematykę strony internetowej, aby był przystosowany do wyszukiwarki Google jego długość nie powinna być dłuższa niż 67-70 znaków. Jest elementem praktycznie niewidocznym dla internautów podczas przeglądania strony WWW. Mimo to, można go zobaczyć w trzech miejscach:

W wynikach wyszukiwania Google:Przykładowy tytuł strony widoczny w wynikach wyszukiwarki Google

W nazwie karty w przeglądarce internetowej:Przykładowy tytuł strony pojawiający się w nazwie karty w przeglądarce internetowej

W nazwie zakładki w przeglądarce internetowej:Przykładowy tytuł strony pojawiający się w nazwie zakładki w przeglądarce internetowej

Co to jest opis strony/ meta description i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Opis strony (ang. “meta description”) jest to opis strony, dookreślający tytuł strony, traktuje o tematyce strony. Jest on widoczny tylko w wyszukiwarce Google. Aby był poprawnie przystosowany do pozycjonowania nie powinien być dłuższy niż 156 znaków.Przykładowy opis strony pojawiający się w wynikach wyszukiwarki Google

Co oznaczają: nagłówek H1, nagłówek H2, nagłówek H3 i jaką pełnią rolę w pozycjonowaniu?

Nagłówek strony H1 (ang. “header”) to nagłówek w treści strony, który ustala hierarchię i porządkuje zawartość treści i tekstu na stronie www dla Internauty. Określa najważniejszą tematykę strony internetowej. Ma bardzo duże znaczenie dla wyszukiwarki Google w procesie pozycjonowania.

Nagłówki strony H2, H3 – podtytuł i śródtytuł strony. Mają mniejszą wartość dla wyszukiwarek Google, mimo to mają istotne znaczenie w całym procesie pozycjonowania. Określają treść, tekst za nimi.

Jakie znaczenie ma posiadanie Certyfikatu SSL w pozycjonowaniu?

Certyfikat SSL to protokół sieciowy, który jest używany do szyfrowania bezpiecznych połączeń internetowych. Certyfikaty SSL sprzyjają optymalizacji strony w procesie pozycjonowania stron WWW.

Co oznacza optymalizacja strony w SEO?

Optymalizacja strony jest to proces, w którym modyfikacji poddawane są elementy budowy strony, a także treści na niej zamieszczone. Zabieg ten ma na calu uczynić stronę bardziej widoczną oraz czytelną dla algorytmów (robotów) Google.

Co oznacza algorytm Google?

Algorytmy Google – potocznie nazywane  “robotami” Google. Dzięki algorytmom, Google potrafi odkryć oraz przeskanować istniejące, a także nowo powstające strony WWW w Internecie, następnie może je zaindeksować (czyli rozpoznać zawartość strony internetowej i jej tematykę), aby wyświetlić je w wynikach wyszukiwania tak, aby były dostosowane do zapytania kierowanego przez użytkownika w Google.

Znajdź się wysoko w wyszukiwarce Google

Lepsza pozycja w wyszukiwarce Google zapewni Ci regularny wzrost liczby zainteresowanych klientów.


Chcesz, żeby Twój sklep internetowy znalazł się wyżej w Google?

Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczne pozycjonowanie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub