Słowniczek SEO – najważniejsze zagadnienia z pozycjonowania

Dowiedz się o czym warto pamiętać podczas publikowania treści, kto jest Twoją konkurencją, a także jak zwiększyć widoczność swojej strony WWW w Internecie.

Usługa pozycjonowania stron internetowych oraz pozycjonowania sklepów od home.pl wydaje się być skomplikowanym procesem. W tym artykule dowiesz się, co oznaczają sformułowania, którymi posługują się specjaliści od SEO.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie – to proces mający na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarki internetowe (np. Google) stanowią dziś główne źródło informacji dla większości użytkowników Internetu. Tą drogą na strony internetowe firm, instytucji i osób prywatnych trafia też zdecydowanie najwięcej nowych odwiedzających.

Co to jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) – to działania, które są częścią składową procesu pozycjonowania. Ich celem jest zwiększenie pozycji strony lub sklepu internetowego w organicznych (darmowych, naturalnych) wynikach wyszukiwania. SEO jest to optymalizacja strony WWW pod kątem wyszukiwarek.

Co to jest link building?

Link building – linkowanie, czyli proces, którego zadaniem jest zwiększenie linków (odnośników) prowadzących do strony. Im więcej jest w Internecie prowadzących linków zewnętrznych na pozycjonowaną stronę WWW lub sklep internetowy, tym większe prawdopodobieństwo, że zajmą one wyższą pozycję w Google.

Jakie mają znaczenie posty na forach w pozycjonowaniu?

Na forach internetowych użytkownicy zadają często mnóstwo pytań, na których udzielamy profesjonalnych odpowiedzi tym samym zachęcając do skorzystania z oferty pozycjonowanej strony internetowej. Posty na forach to użyteczne narzędzie do budowania wizerunku eksperta i zwiększania świadomości marki.

Czym są artykuły sponsorowane w SEO?

Artykuły sponsorowane są to artykuły zamieszczane na popularnych i zaufanych portalach, dopasowanych do tematyki tekstu. Piszemy artykuły eksperckie w sposób obiektywny, które bardziej, niż formą reklamy, są wartościową treścią dla użytkownika Internetu. Linki do strony w takich artykułów są stosowane w celu podania źródła informacji (np.: „obraz pochodzi ze strony: www.twojadomena.pl”).

Co to jest słowo kluczowe?

Słowa kluczowe (ang. “keywords”) – to słowa oraz grupy wyrazów tworzące frazy, odnoszące się bezpośrednio do haseł, które Internauci wpisują w wyszukiwarce Google, w celu wyszukiwania określonych informacji. Słowa kluczowe są bardzo ważnym terminem przy procesie pozycjonowania stron WWW.

Co to jest tytuł strony / meta title i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Tytuł strony (ang. “meta title”) – określa główną tematykę strony internetowej, aby był przystosowany do wyszukiwarki Google jego długość nie powinna być dłuższa niż 67-70 znaków. Jest elementem praktycznie niewidocznym dla internautów podczas przeglądania strony WWW. Mimo to, można go zobaczyć w trzech miejscach:

W wynikach wyszukiwania Google:Przykładowy tytuł strony widoczny w wynikach wyszukiwarki Google

W nazwie karty w przeglądarce internetowej:Przykładowy tytuł strony pojawiający się w nazwie karty w przeglądarce internetowej

W nazwie zakładki w przeglądarce internetowej:Przykładowy tytuł strony pojawiający się w nazwie zakładki w przeglądarce internetowej

Co to jest opis strony/ meta description i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Opis strony (ang. “meta description”) jest to opis strony, dookreślający tytuł strony, traktuje o tematyce strony. Jest on widoczny tylko w wyszukiwarce Google. Aby był poprawnie przystosowany do pozycjonowania nie powinien być dłuższy niż 156 znaków.Przykładowy opis strony pojawiający się w wynikach wyszukiwarki Google

Co oznaczają: nagłówek H1, nagłówek H2, nagłówek H3 i jaką pełnią rolę w pozycjonowaniu?

Nagłówek strony H1 (ang. “header”) to nagłówek w treści strony, który ustala hierarchię i porządkuje zawartość treści i tekstu na stronie www dla Internauty. Określa najważniejszą tematykę strony internetowej. Ma bardzo duże znaczenie dla wyszukiwarki Google w procesie pozycjonowania.

Nagłówki strony H2, H3 – podtytuł i śródtytuł strony. Mają mniejszą wartość dla wyszukiwarek Google, mimo to mają istotne znaczenie w całym procesie pozycjonowania. Określają treść, tekst za nimi.

Jakie znaczenie ma posiadanie Certyfikatu SSL w pozycjonowaniu?

Certyfikat SSL to protokół sieciowy, który jest używany do szyfrowania bezpiecznych połączeń internetowych. Certyfikaty SSL sprzyjają optymalizacji strony w procesie pozycjonowania stron WWW.

Co oznacza optymalizacja strony w SEO?

Optymalizacja strony jest to proces, w którym modyfikacji poddawane są elementy budowy strony, a także treści na niej zamieszczone. Zabieg ten ma na calu uczynić stronę bardziej widoczną oraz czytelną dla algorytmów (robotów) Google.

Co oznacza algorytm Google?

Algorytmy Google – potocznie nazywane  “robotami” Google. Dzięki algorytmom, Google potrafi odkryć oraz przeskanować istniejące, a także nowo powstające strony WWW w Internecie, następnie może je zaindeksować (czyli rozpoznać zawartość strony internetowej i jej tematykę), aby wyświetlić je w wynikach wyszukiwania tak, aby były dostosowane do zapytania kierowanego przez użytkownika w Google.

Znajdź się wysoko w wyszukiwarce Google

Lepsza pozycja w wyszukiwarce Google zapewni Ci regularny wzrost liczby zainteresowanych klientów.


Chcesz, żeby Twój sklep internetowy znalazł się wyżej w Google?

Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczne pozycjonowanie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub