Jak uruchomić reklamę banerową Google Adwords w Google?

Poniższy artykuł opisuje proces uruchomienia reklamy banerowej Google Ads (Adwords) w wyszukiwarce Google przy użyciu usługi eKampanie Google dostępnej w ofercie home.pl. Rozwiązanie to umożliwia szybkie i proste zarządzanie kampanią reklamową ale i kontrolę środków finansowych przeznaczonych na jej realizację.

  • Dowiedz się więcej o eKampaniach Google i wypróbuj usługę. Skorzystaj z pomocy naszych specjalistów: home.pl/e-kampanie-google

Reklama tekstowa Google Ads:

  1. Jak uruchomić eKampanie Google i rozpocząć tworzenie kampanii tekstowej?
  2. Krok 1: Informacje podstawowe i cele kampanii
  3. Krok 2: Targetowanie
  4. Krok 3: Tworzenie wyglądu reklamy w wyszukiwarce
  5. Krok 4: Podgląd i uruchomienie kampanii
  6. Krok 5: Płatność za kampanię reklamową

Jak rozpocząć tworzenie kampanii banerowej Google Ads?

W Panelu Klienta przejdź do sekcji eKampanie Google i kliknij na przycisk Kampania Google Ads. Z rozwijanej listy wybierz stronę, dla której chcesz stworzyć kampanię banerową w wyszukiwarce.

Po przejściu w panel zarządzania kampaniami banerowymi eKampanie Google naciśnij przycisk Rozpocznij.

Krok 1: Profil biznesowy

W tym kroku zostaniesz poproszony o wprowadzenie podstawowych informacji o swojej firmie oraz celach marketingowych. Uzupełnij informacje:

  1. Nazwa Twojej firmy: podaj nazwę swojej firmy,
  2. Twoja strona internetowa: wprowadź adres strony internetowej, którą chcesz reklamować. Możesz promować także każdą podstronę Twojej strony internetowej.
    Pamiętaj, że, zgodnie z regulaminem Google, nie możesz prowadzić więcej niż jedna kampanii Google Ads równocześnie dla tej samej strony. Więc jeśli kampania Google Ads Twojej strony jest już prowadzona, nie będziesz mógł aktywować jej z poziomu narzędzia eKampanie Google
  3. Profil działalności:  określ branżę w której działa Twój biznes. Zacznij wpisywać nazwy kategorii, aby wyświetlić pasujące wyniki. Z rozwijanej listy wybierz tę opcję, którą najlepiej określa Twoją działalność

Krok 2: Targetowanie

Scharakteryzuj kierunek Twoich działań marketingowych, czyli grupę docelową, do której chcesz kierować swoją kampanię tekstową Google Ads. Możesz wybrać: kraj, województwo, miasto (jedno, lub kilka niezależnych od siebie miast). Wybierz kto ma widzieć Twoje reklamy – czy są to osoby przebywające w tej lokalizacji, którą zaznaczysz , czy może użytkownicy, którzy wyszukują tej lokalizacji przy pomocy wyszukiwarki Google (wpisując na przykład hasło „Najlepszy fryzjer Szczecin”.)\

Prawidłowe wybranie którejś z opcji wpłynie na lepsze wyniki Twojej kampanii banerowej przy użyciu sieci Google Display Network.

Przejdź do etapu tworzenia Twojego baneru reklamowego – kliknij Przejdź do tworzenia reklamy.

Krok 3: Tworzenie reklamy banerowej

Kolejny etap to zaprojektowanie atrakcyjnego baneru graficznego na potrzeby Twojej kampanii banerowej w sieci Google Display Network. W tym kroku skorzystaj z darmowego banku zdjęć lub wgraj obraz ze swojego komputera.

Zdjęcie lub grafika, którą wgrasz ze swojego komputera nie może być objęta prawami autorskimi. W przeciwnym wypadku, Twoja reklama może zostać wyłączona. Korzystaj z bezpłatnego banku zdjęć dostępnego w ramach konfigurowanej kampanii lub autorskich obrazów. Jeśli nie znalazłeś interesującej Cię grafiki, skorzystaj z zew. banków zdjęć zakupując interesującą Cię grafikę.

Po wybraniu zdjęcia dostosuj rozmiar swoich banerów do wymagań sieci Google Display Network. W tym zadaniu pomoże Ci proste narzędzie graficzne, przy pomocy którego będziesz miał pewność, że Twoje banery będą w odpowiednich rozmiarach i wielkościach.

Dostosuj 3 rozmiary banerów : reklamę prostokątną, reklamę poziomą i reklamę pionową.  Dostosuj wygląd swojej reklamy według własnych preferencji. Możesz dopisać tutaj teksty reklamowe, które mają wyświetlać się na Twoich banerach. Możesz również zmieniać ich umiejscowienie. Do funkcjonalności należy również możliwość edycji tekstu pod kątem czcionki, rozmiaru, czy koloru.

Każdą kolejną kreację zatwierdź przyciskiem Zapisz i kontynuuj.

Krok 4: Podgląd i dostosowanie reklamy

Potwierdź wygląd i zawartość reklamy. Jeśli masz wątpliwości, wróć do edycji kampanii banerowej i popraw jej poszczególne elementy.

Krok 5: Opłata za kampanię Google Ads

Aby uruchomić przygotowaną kampanię banerową Google Ads należy wybrać przycisk „Przejdź do zakupu”, który przeniesie Cię do panelu klienta home.pl. Będziesz miał do wyboru kilka różnych pakietów cenowych, dostosowanych do budżetu każdego klienta.

Pakiety różnią się budżetami – im większy pakiet wybierzesz, tym do większego grona potencjalnych klientów możesz dotrzeć. Po wybraniu i opłaceniu pakietu, Twoja kampania banerowa Google Ads będzie aktywna przez miesiąc od dnia zakupu. W każdej chwili trwania kampanii możesz zwiększyć jej budżet. Możesz też wydłużyć jej czas trwania.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub