Najważniejsze zmiany w nowym Panelu klienta home.pl:
- Nowy ekran logowania do Panelu klienta
- Ekran startowy po zalogowaniu, czyli Pulpit w Panelu klienta home.pl
- Zmiana w dostępie do PRO FORM i Faktur VAT
- Zarządzanie usługami i dostęp do ich konfiguracji
- Jeden panel administracyjny dla wszystkich usług
- Zarządzanie skrzynkami e-mail
- Zarządzanie domenami internetowymi
- Nowa funkcjonalność: przekazanie zarządzania domeną
- Nowa funkcjonalność: automatyczne odnowienie usługi
- Gdzie w nowym Panelu klienta znajdę najważniejsze opcje konfiguracyjne?
Nowy ekran logowania do Panelu klienta home.pl
Wraz z wdrożeniem nowego Panelu klienta oraz serwisu WWW pod adresem: https://home.pl uruchomiliśmy dla naszych klientów nowy mechanizm logowania, którego celem jest uproszczenie dostępu do Panelu klienta.
Mechanizm logowania identyfikuje konto (czy znajduje się na nowej czy poprzedniej platformie home.pl) i następnie, po prawidłowym logowaniu, kieruje do nowej lub poprzedniej wersji Panelu klienta.
- Pierwsze logowanie do nowego Panelu klienta (ustalanie loginu)
- Nowe okno logowania do Panelu klienta
- Jak zalogować się do Panelu klienta home.pl?
Pulpit w Panelu klienta
Przed aktualizacją: pulpit stanowił zbiór podstawowych informacji o Twoim koncie, statusie płatności i liczbie posiadanych usług. Więcej informacji o Pulpicie na poprzedniej platformie home.pl.
Po aktualizacji: pulpit zawiera zbiór podstawowych informacji o Twoim koncie, ale również wyświetlane są dodatkowe moduły z informacjami. Moduły pozwalają na łatwy dostęp do najważniejszych sekcji panelu administracyjnego, np. płatności, zamówień, aktywności usług, a także komunikatów i powiadomień związanych z ich działaniem. Więcej informacji o Pulpicie na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Zmiana w dostępie do PRO FORM i faktur VAT
Przed aktualizacją: sekcja menu Płatności odpowiadała za dostęp do aktualnie wystawionych dokumentów rozliczeniowych, np. PRO FORM oraz faktur VAT. W tym samym miejscu można było też sprawdzić ważność wygasających usług. Więcej informacji o pobieraniu faktur VAT lub PRO FORM na poprzedniej platformie home.pl.
Po aktualizacji: teraz te informacje możesz znaleźć w sekcji menu Konto, gdzie znajdziesz m.in.: historię faktur, zamówień oraz podgląd dla oczekujących płatności. Dzięki rozbudowanemu nowemu mechanizmowi znajdziesz tutaj aktualnie wystawione dokumenty rozliczeniowe, np. PRO FORMY oraz faktury VAT. W dowolnym momencie możesz opłacić usługi bez potrzeby kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.
- Jak sprawdzić i pobrać PRO FORMY na nowej platformie w home.pl?
- Jak sprawdzić i pobrać moje faktury VAT na nowej platformie home.pl?
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Dostęp do usług zarejestrowanych w ramach konta
Przed aktualizacją: wszystkie zarejestrowane usługi możesz odnaleźć w sekcji Usługi. Klikając w poszczególne nazwy przejdziesz do konfiguracji usług. Klikając w ikonę + (plus), wyświetlisz listę usług powiązanych, np. domen lub kont e-mail.
Po aktualizacji: mechanizm został uproszczony. W głównym widoku Panelu klienta od razu możesz przejść do konfiguracji poszczególnych typów usług oraz wyświetlić listę wszystkich skrzynek e-mail i domen internetowych powiązanych z kontem.
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Jeden panel administracyjny dla wszystkich usług
Przed aktualizacją: zarządzanie usługami było dostępne w różnych panelach administracyjnych. Przykładowo zarządzanie takimi usługami jak: Office 365, Acronis Backup, wymagało korzystania z dodatkowego panelu administracyjnego (rejestracja, płatności i zarządzania użytkownikami licencji).
Po aktualizacji: możesz zarządzać wszystkimi swoimi usługami w jednym miejscu. Nowy Panel klienta home.pl został stworzony w oparciu o spójny mechanizm zarządzania usługami. Niezależnie, jaką usługę zarejestrujesz i będziesz utrzymywał w ramach swojego konta, będzie ona zawsze dostępna w tym samym Panelu klienta. Więcej informacji, jak zalogować się do Panelu klienta na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Zarządzanie skrzynkami e-mail
Przed aktualizacją: przechodząc do konfiguracji serwera lub klikając ikonę + na liście Usług pod jego nazwą, możesz sprawdzić konta e-mail utworzone w ramach jednej usługi. Weryfikacja całego konta wymaga wyświetlenia zawartości każdego z serwerów osobno. Więcej informacji, jak dodać skrzynkę e-mail na serwerze na poprzedniej platformie home.pl.
Po aktualizacji: zarządzanie kontami e-mail dostępne jest w dwóch wariantach. Z poziomu serwera możesz wyświetlić listę kont e-mail powiązanych bezpośrednio z jedną usługą. Po przejściu do sekcji Poczta zobaczysz listę wszystkich kont e-mail utworzonych w ramach Twojego konta klienta. Nie tylko ułatwia to edycję kont e-mail, ale umożliwia też łatwą identyfikację skrzynki e-mail i zarządzanie zasobami. Więcej informacji, jak dodać skrzynkę e-mail na hostingu na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Domeny
Przed aktualizacją: w panelu administracyjnym home.pl możesz wyświetlić listę zarejestrowanych w ramach konta domen. Po rozwinięciu listy usług powiązanych z serwerem możesz kontrolować zarówno domeny delegowane jak i zarejestrowane w home.pl oraz przypisane do jednego serwera. Więcej informacji, jak przypisać domenę do serwera na poprzedniej platformie home.pl.
Po aktualizacji: z pomocą sekcji menu Domeny możesz wyświetlić listę wszystkich domen powiązanych z Twoim kontem. Szybko zidentyfikujesz serwer powiązany z wybranymi domenami i zmienisz ich konfigurację. Sekcja menu Domeny umożliwia także dostęp do nowej funkcjonalności jaką jest przekazanie domeny, czyli zarządzanie domeną zarejestrowaną w ramach innego konta bez konieczności wykonywania cesji. Więcej informacji, jak przypisać domenę do hostingu na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Przekazanie zarządzania domeną
Przed aktualizacją: pełne przeniesienie obsługi technicznej domeny pomiędzy dwoma kontami w home.pl wymaga wykonania cesji usługi, np. cesji elektronicznej dostępnej w sekcji Usługi.
Po aktualizacji: możesz zarządzać w pełni dowolną liczbą usług, w tym domen zarejestrowanych na innego użytkownika bez konieczności wykonania cesji. Skorzystaj z dedykowanego modułu dostępnego w sekcji Pulpit, wskaż innego użytkownika i potwierdź operację. Zarządzaj prawem do domeny i pozwól innym na jej konfigurację. Więcej informacji o funkcji przekazywania zarządzania domeną na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Automatyczne odnowienie usługi
Przed aktualizacją: za pomocą sekcji menu Płatności możesz kontrolować status usług oraz opłacać te, które wymagają przedłużenia. Usługi możesz opłacić na podstawie wygenerowanej PRO FORMY.
Po aktualizacji: za pomocą sekcji menu Konto możesz w pełni kontrolować aktywność swoich usług, zlecać ich opłacenie w dowolnym momencie, a także aktywować opcje automatycznego odnowienia usługi. Po prostu wybierz usługę, aktywuj automatyczne płatności i wskaż metodę przekazania wpłaty. Więcej informacji o automatycznym odnawianiu usługi na nowej platformie home.pl.
Poprzednia platforma home.pl | Nowa platforma home.pl |
Gdzie w nowym Panelu klienta znajdę najważniejsze opcje konfiguracyjne?
W nowej wersji Panelu klienta home.pl, niektóre opcje zostały przeniesione w inne miejsca lub zostały minimalnie zmodyfikowane formularze, w których zapisywało się ustawienia.
- Pierwsze logowanie do nowego Panelu klienta (ustalanie loginu)
- Nowe okno logowania do Panelu klienta
- Jak zalogować się do Panelu klienta home.pl?
- Jak przypisać domenę do serwera w Panelu klienta?
- Jak dodać domenę zewnętrzną do Panelu klienta?
- Jak utworzyć subdomenę (np. sklep.domena.pl)?
- Jak wydelegować domenę z home.pl na inne serwery DNS?
- Jak przejść do edycji rekordów domeny?
- Jak przekierować domenę na wybrany katalog?
- Jak dodać skrzynkę e-mail na hostingu?
- Jak dodać konto FTP na hostingu w home.pl?
- Jak utworzyć bazę danych na hostingu w home.pl?
- Jak połączyć się z serwerem FTP?