Jak samodzielnie uruchomić reklamę tekstową Google Ads przy użyciu eKampanie Google?


W tym artykule dowiesz jak samodzielnie uruchomić reklamę tekstową Google Ads (Adwords) w wyszukiwarce Google przy użyciu eKampanie Google. Budowa kampanii marketingowej w wyszukiwarce Google dzięki narzędziu eKampanie Google, jest bardzo prosta.

Na wstępie, jeśli nie masz żadnej aktywnej domeny w panelu klienta, dodaj domenę, którą chcesz reklamować. Sprawdź jak połączyć domenę z kontem eKampanie Google.

Instrukcja wideo – jak rozpocząć tworzenie reklamy tekstowej Google Ads?

Jak uruchomić reklamę tekstową Google Ads za pomocą eKampanii Google?

Aby rozpocząć tworzenie reklamy tekstowej Google Ads przy użyciu eKampanie Google:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl, przejdź do zakładki eKampanie Google i kliknij przycisk: Kampanie Google Ads.
  3. Z rozwijanej listy wybierz stronę, dla której chcesz stworzyć reklamę tekstową w Google Ads (dawniej Google AdWords).
    Po zalogowaniu do Panelu klienta, kliknij przycisk Kampanie Google Ads i wybierz stronę.
  4. Po wybraniu strony, dla której chcesz stworzyć reklamę tekstową, należy uzupełnić podstawowe informacje na potrzeby stworzenia reklamy Google Ads. Na tym etapie będziesz musiał podać podstawowe informacje dotyczące Twojej firmy i Twoich celów marketingowych. Uzupełnij takie dane jak: nazwa Twojej firmy oraz adres strony internetowej, którą chcesz reklamować. Możesz promować także każdą podstronę Twojej strony internetowej.
    WAŻNE! Pamiętaj, że, zgodnie z regulaminem Google, nie możesz prowadzić więcej niż jedną kampanię Google Ads równocześnie dla tej samej strony. Jeśli kampania Google Ads Twojej strony jest już prowadzona, nie będziesz mógł aktywować jej z poziomu narzędzia eKampanie Google.
    Wybierz również cel Twojej kampanii. Do wyboru masz dwie opcje:
    • Pozyskanie Leadów, czyli pozyskiwanie ruchu na stronę i zachęcanie klientów do kontaktu z Tobą. Może to być także zbieranie danych teleadresowych do klienta (Imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu),
    • Sprzedaż produktów online, czyli sprzedaż Twoich produktów lub usług bezpośrednio ze strony internetowej lub sklepu internetowego.

    Podaj nazwę Twojej firmy, adres strony internetowej oraz określ jaki cel będzie miała kampania reklamowa.

  5. Po uzupełnieniu podstawowych informacji potrzebnych do stworzenia reklamy Google Ads i kliknięciu przycisku Kontynuuj, zostaniesz skierowany do kolejnego ekranu, na którym tym razem należy uzupełnić szczegółowe informacje niezbędne do stworzenia reklamy Google Ads.
  6. Po określeniu celu kampanii Google Ads dla Twojej strony, wprowadź słowa kluczowe składające się z 2-4 wyrazów, które najlepiej opisują Twój biznes. Możesz spróbować dokończyć zdanie: “Moja firma sprzedaje/oferuje…” (np. skórzane buty męskie, tanie opony używane, usługi doradztwa finansowego, usługi reklamy internetowej).
    Te informacje są niezwykle istotne przy tworzeniu kampanii tekstowej. To na ich podstawie specjalna technologia narzędzia eKampanie Google podpowie Ci najbardziej trafne hasła kluczowe, z których powinieneś skorzystać podczas uruchamiania swojej kampanii tekstowej Google Ads.
    Uzupełnij wszystkie trzy pola, dzięki temu narzędzie eKampanie Google będzie w stanie lepiej zrozumieć Twój biznes i zaproponować Ci w następnych krokach lepsze frazy kluczowe.
    Podaj jakie są Twoje główne produkty lub usługi, które chcesz reklamować w Google Ads.
  7. Po uzupełnieniu słów kluczowych potrzebnych do stworzenia reklamy Google Ads i kliknięciu przycisku Kontynuuj, zostaniesz skierowany do targetowania Twojej reklamy.
  8. W tym kroku wybierz grupę docelową reklamy tekstowej Google Ads, czyli scharakteryzuj kierunek Twoich działań marketingowych. Wybierzesz w tym kroku grupy docelowe, do których chcesz kierować swoją kampanię tekstową w Google Ads. Możesz wybrać:
    • kraj,
    • województwo,
    • miasto (jedno lub kilka niezależnych od siebie miasta).

    Wybierz kto ma widzieć Twoje reklamy – czy są to osoby przebywające w tej lokalizacji, którą zaznaczysz, czy może użytkownicy, którzy wyszukują tej lokalizacji przy pomocy wyszukiwarki Google (wpisując na przykład hasło “Najlepsze fryzjer Szczecin”). Zaznacz “Wszystkie z powyższych”, aby dotrzeć do największej liczby osób.

    Określ kierunek twojej kampanii tekstowej w Google Ads (kraj, region, miasto).

    Rys. Targetowanie kampanii tekstowej Google Ads w narzędziu eKampanie Google (według lokalizacji).

    Określ lokalizacje wyświetlania kampanii reklamowej według miast.

    Rys. Targetowanie kampanii tekstowej Google Ads w narzędziu eKampanie Google (według miasta).
  9. W następnym kroku należy wybrać słowa kluczowe, według których chcesz być znaleziony w wyszukiwarce Google. Narzędzie eKampanie Google użyje słów kluczowych, które zostały wpisane w kroku: Szczegółowe informacje na potrzeby stworzenia reklamy Google Ads, aby polecić Ci najpopularniejsze frazy kluczowe wyszukiwane w Google.
    • Jeśli zasugerowane przez aplikację słowa kluczowe Ci odpowiadają, to zatwierdź je klikając KCIUK W GÓRĘ i następnie przycisk DODAJ SŁOWO KLUCZOWE lub,
    • Jeśli słowo kluczowe nie odpowiada profilowi Twojego biznesu, odrzuć je klikając KCIUK W DÓŁ i przycisk ODRZUĆ SŁOWO KLUCZOWE.

    System eKampanie Google na podstawie Twoich wyborów będzie “uczyć się” Twojego biznesu, aby optymalizować Twoją kampanię Google Ads w czasie jej trwania – na bieżąco.

    Aby wystartować z kampanią Google Ads, musisz wybrać minimum 5 słów kluczowych.
    Na wyświetlonym ekranie wybierz słowa kluczowe dla Twojej kampanii w Google Ads.
  10. W następnym kroku należy określić wygląd reklamy w wyszukiwarce – nagłówek i opis. Wpisz dwa nagłówki reklamujące Twoją stronę i dodaj opis reklamowy. Możesz skorzystać z sugestii, które zostaną zaproponowane przez sztuczną inteligencję eKampanie Google, bądź stworzyć reklamę samodzielnie. Na tym etapie dostępny jest podgląd, który wizualizuje wygląd Twojej reklamy w wyszukiwarce Google.
    Narzędzie eKampanie Google uwzględnia ogólne zasady Google dotyczące tworzenia reklam Ads, w związku z tym pamiętaj, aby nie używać wykrzykników. Zwróć również uwagę na limit znaków.
    Tworzenie reklamy tekstowej w Google Ads (nagłówki i opis).
  11. W następnym kroku możesz wprowadzić zmiany w kampanii tekstowej Google Ads na końcowym etapie tworzenia, np. możesz zmienić słowa kluczowe, które wybrałeś w kroku: Wybór słów kluczowych podczas tworzenia reklamy tekstowej Google Ads. Po sprawdzeniu i uzupełnieniu informacji, kliknij przycisk: Przejdź do zakupu.
    Przed uruchomieniem reklamy tekstowej, możesz sprawdzić jeszcze raz wybrane ustawienia i je zmienić.
  12. Po kliknięciu przycisku: Przejdź do zakupu, zostaniesz przeniesiony do Panelu klienta home.pl, gdzie będziesz mógł wybrać odpowiedni pakiet cenowy. Dostosuj go do swojego budżetu, który chcesz przeznaczyć na kampanię tekstową w Google Ads.
    Pakiety różnią się budżetami – im większy pakiet wybierzesz, tym do wiekszego grona potencjalnych klientów możesz dotrzeć.
    Wybierz pakiet cenowy i dostosuj go do swojego budżetu kampanii.
  13. Po wybraniu i opłaceniu pakietu, Twoja kampania tekstowa Google Ads będzie aktywna przez miesiąc od dnia zakupu.
    WAŻNE! W każdej chwili trwania kampanii możesz zwiększyć budżet. Możesz też wydłużyć jej czas trwania.

Wypróbuj eKampanie Google w home.pl

Skorzystaj jako pierwszy z darmowego narzędzia do marketingu internetowego w home.pl!

eKampanie Google Wypróbuj za darmo

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub